måndag 13 februari 2012

Ny vecka och nya naglar

Nya naglar igen. De har inte varit så förtjusta i vintern(?) och skivar sig friskt trots diverse oljor och förstärkningar. Man kan säga att det denna vecka finns en anledning till att just vänster hand visas...

För övrigt är det ny vecka.  Jag sitter i köket och dricker te utan mjölk (mjölken är slut) och löser lite korsord och tänker att jag ska vara på plats på förskolan lite tidigare. Ja, så att jag kan märka ut barnens platser på golvet till samlingen och laminera spöksagan. Och så ska jag leta rätt på gult papper och klippa stjärnor för nu ska här jobbas med värdegrunden!

Och kattdamerna har smaskat i sig sin frukost. I väskan ligger block och penna nedpackat för ikväll blir det föreläsning.
Nu är klockan tjugo över sju. Dags att gå till jobbet.

Ha en riktigt trevlig vecka!!!

5 kommentarer:

  1. Om detta varit facebook hade jag klickat på *like* knappen nu... :)

    SvaraRadera
  2. Imponerad av dina tjusiga naglar!

    Nu finns en bloggutmaning på min blogg som skulle vara roligt om just du hoppade på! :-)

    Har nämligen en fantastisk bild i minne som du la ut här en gång...i ett vattenfall..
    Ja det finns säkert massor av platser du kan komma på om du vill hänga på! :-)

    // Lisbeth

    SvaraRadera
  3. O vilka vackra naglar,gör du dom själv?
    Hoppas att det gick bra med barnens stjärnor.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, så snygga naglar du har varenda gång du bloggar en bild på dem! Verkligen superfina!
    Önskar dig också en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  5. Emma R; Hihi, jag saknar ofta en sådan på bloggar :)

    Lisbeth; Jag har redan varit inne och läst... fast slarvat med att kommentera. Och den utmaningen antas absolut :)

    Miie; Barnens stjärnor blir uppskjutna till i morgon. När det är sjuk personal får man liksom omprioritera lite. Och naglarna gör jag själv, men blommorna och det är klistermärken så jag har inte målat :)

    SvaraRadera