lördag 4 februari 2012

Misslyckade bilder?

Jag är dålig på att se lustigheter på korten. Ofta går de bort som misslyckade, suddiga eller tagna vid fel tillfälle. Sambon däremot sparar på bilderna jag slänger och har sedan länge en bildmapp på sin facebook som han har döpt till "svårförklarligt".
Nu har jag tjuvat bilder och bildtexter därifrån. Ja, de flesta (alla?) bilderna är sådana som jag tagit, men rensat bort...
Jag, vin och en blomma i knät! Helt normalt...
(Vi skulle egentligen arrangera en tjusig bild på vinflaskan... men bilden knäpptes före inzoomning...)

"WHY YOU LITTLE....!!"
Jodå, London var en trevlig stad.

Bernhard ville att jag skulle ta ett kort på honom i full galopp, och sedan Photoshoppa in honom bland bytesdjuren på Afrikas savann. Eftersom vi inte hade någon "bluescreen" (som egentligen är grön) så fick det duga med gräsmattan. Nu ska jag bara klippa in alla zebrorna...

"S-U-T-T-A-R-B-O-D-A; SUTTARBODA! Japp, japp, dit ska jag!"

Jorrå, men så här var det på midsommar..."en slank den ner i diket"...

"Det var INTE jag. För OM det hade varit jag hade jag sett betydligt nöjdare ut än såhär. Dessutom var den inte ens god...!!"

Borde det krävas körkort/licens för att få handha soptunnor på hjul??

"Of course i can sign it for you, Mr. You've got a waterproof pen?"

Örebro kommuns bibliotek gör ett inlägg i genusdebatten...
(titta på sökningen och bibliotekets förslag på ny sökning)

"And for those with no friends to call (but still want to use our booth) we at the Royal Telephone Company provide some suggestions!!"

"We in the Royal Cavalry come in peace. Our HORSES, on the other hand, do NOT!"

6 kommentarer:

  1. Härligt collage!!!! Det tackar jag för och nu susar jag iväg till jobbet för sju timmars tjänstgöring.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Här ska det gå en solskenspromenad i kylan. Och så skönt att vara leeedig ;)

    SvaraRadera
  3. :-) Riktigt roligt!

    Håller med skönt att vara ledig, när solen skiner och det är vinter.

    SvaraRadera
  4. Lena; Ja, när man tittar med rätt ögon blir det riktigt kul!
    Och det är underbart att vara ledig på riktigt på helgerna!

    SvaraRadera
  5. Så jätte-roliga bilder verkligen!!
    Jag håller med dig att man oftast inte ser det roliga,man måste nog börja se det med andra ögon.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha bästa jag sett!!!! UNDERBART inlägg!

    SvaraRadera