måndag 6 februari 2012

Måndagkväll

Tidig dag betyder att man slutar när det är ljust!
Det fick bli en vända över stan för lite shopping av nytt garn. Har ju återupptagit projekt virka kakor. Den här gången till förskolan.
Hade jag nu varit lite mer Elisabetansk hade jag håvat fram kameran i affären och filmat expiditen en sväng. Det gjorde jag inte. Faktum är att jag är lite rädd (ja rädd som i att hon är humörsänkande) för den äldre expediten i garnaffären och närapå vände i dörren när jag såg att det var hon som stod där. Man kan väl säga att olika expediter har ett olika trevligt bemötande...

Men vid slottet fick kameran komma fram. Nu har vallgraven frusit.
 Hemma sedan blev det planering inför samlingar. Vi har idag delat in barnen i samlingsgrupper efter ålder och jag fick till min stora glädje de äldsta barnen, de som blir fem år i år.
I morgon kör vi igång. Fast då ska inte nedanstående spöken få vara med. Nä, då ska vi placera våra namn i ett hus. Och titta på vilket namn som är längst och kortast. Och så ska barnen få bestämma vad deras grupp ska heta.
Måndagkvällar tycks bli vårens tevekvällar. Halv åtta hos mig och familjen annorlunda.
Och så lite bloggläsande, planering/materialtillverkning och virkande parallellt med det.

Kattdamerna sover.
Sambon lyssnar på "musik".
Måndagskväll.

5 kommentarer:

  1. Vilka söta spöken! Vad ska du ha dem till? :) Kul att du verkar nöjd med gruppen du tilldelades.

    SvaraRadera
  2. Härligt med 5årsgrupp, då kan vi byta ideer riktigt ordentligt :D

    SvaraRadera
  3. Upptäckte just att mina kommentarer i några inlägg inte gått igenom, hehe. De ville att jag skulle fylla i ett lösenord som jag visst helt missat när jag försökt kommentera förut. Här har vi också tittat på familjen annorlunda. Och så söta spöken!

    SvaraRadera
  4. De la realidad; Jo, de här spökena ingår i en saga under samlingen. Säkert går det att utveckla till flera sagor också :)

    Erika; Ja, en fyraårsgrupp är det ju... Och det ska bli så roligt!

    Kattalena; Hm, visste inte att jag hade något lösenord. Får kika på det.
    Och visst är spökena söta. Norpade på nätet och ska bara färgläggas lite ;)

    SvaraRadera
  5. Älskar serierna om "familjen annorlunda" har själv växt upp i en stor familj.å kul att alltid ha någon att prata med, dela förtroenden och leka med =)

    Härligt att du fick den åldersgrupp du ville, jag jobbar helst med tonåringar.
    Kram

    SvaraRadera