söndag 19 februari 2012

Ånnaboda

Idag utflyktade vi oss lite igen. Vi for upp till mor och far som var i husvagnen i Ånnaboda. Ånnaboda brukar ju jag och sambon åka upp till vår och höst för att gå i skogen samt sommartid för att bada. Vintertid däremot är vi inga flitiga besökare. Nu passade det dock prima när de var på plats. Först blev det smaskigt fika i husvagnen. Mysigt!
Och mamma rufsade på skoj till håret ordentligt när jag plockade fram kameran. Hon såg inte riktigt så här galen ut hela tiden ;)

 Och vi tittade på kartor över leder och stigar inför kommande vårturer. Sedan gick sambon och jag en liten runda runt sjön innan vi for hemåt. Mamma och pappa skulle ge sig av på en betydligt längre tur.
Mer snö än i Örebro, men verkligen inte mycket.
+2 grader och snöfall...
Skönt att komma ut en sväng sådär uppe i skogen!

Och nu känns det faktiskt som vi tagit vara på helgen på bästa sätt. Med både konsert i globen, en del planering, middag hos vänner, telefonsamtal, visit hos mor och far och liten skogstur med fotograferande.
Nu blir det en lugn kväll. Med lite ost och kanske någon film. Perfekt uppladdning inför kommande vecka!
(men ett sportlov nu skulle faktiskt inte alls sitta fel)

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att få en titt in i husvagnen! Det ser ju jättemysigt ut.

    Jag gillar din mamma som verkligen gör allt för att dina bilder ska bli bra till bloggen! :-)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med husvagn! Har alltid undrat hur det är att ha och bo i en sådan. Verkar väldigt praktiskt på något sätt :-)
    Den såg riktigt mysig ut!

    SvaraRadera
  3. Tankevågor; Men vad dålig jag varit på att svara ser jag! De har det allt väldigt mysigt där i husvagnen. På vintern står den som en stuga på hjul att besöka helger och lov. Och på sommaren drar de iväg på en sex veckor lång semester, oftast norr ut i landet.

    Kattalena; Ja, det är väl rätt mysigt. Fast inte riktigt min grej :)

    SvaraRadera
  4. Hehe, inte? Kunde annars tänkt mig att det skulle kunna vara din grej? Gillar du tält? Eller är hotell bäst? :-)

    SvaraRadera