fredag 24 februari 2012

Efit

 Uppdaterat 17.05
Efit igen.
Och jag har försökt fota så gott det går, men man får förstås inte ta bilder hur som helst på en förskola och därför blir det mest på saker och en och annan strumpa eller hand. Men det syns i allafall vad vi gör :)


06.00
Chatter ligger på oss och tycker att det är förfärligt störande att mobillarmet gått igång och att matten inte ligger stilla.

 07.00
Det är ljust ute! Man kan till och med ana solens antågande. Och jag är tvungen att springa till klockan för att se om jag alldeles missat tiden denna morgon. Det har jag inte :)
07.50
Precis anlänt till jobbet och hängt upp jackan. Det är vårväder ute och i helgen blir det till att shoppa en vårjacka!
 8.15
Märker upp barnens platser i min samlingsgrupp  genom att sätta självhäftande plast på cirklar med namnen på, och fästa på golvet.
 09.15
Fruktstund. Och jag frågar barnen som vill ha äpple om de vill ha ett halvt eller en fjärdedel. Och barnen som vill ha mandarin väljer antalet klyftor. Bananerna var slut så idag blev det inga bananskatter :)
 10.15
Vi har hunnit ha sångsamling, klä på oss och gå ut. Fast jag var kvar inne och flyttade in alfabetet i köket.
11.00
Har hunnit vara ute en kort sväng men gått in igen med ett extra trött barn.
Ute är vädret underbart (och då syns det hur smutsiga fönstren är).
 12.15
Ovanligt tidig rast eftersom vi hade så få barn. Och jag försöker sätta mig in i det här självservicesystemet där man ska fylla i utöver-tider.
 13.15
Ja eller någonstans däromkring. Eventuellt lite senare...
Hur som helst. Dags för alla barn som vilat att vakna till sig på soffan.
 14.15
Snart dags för mellis. Vi ritar och skriver och viker pappersbåtar.

 15.15
Några barn har gått hem, några leker med dockorna, en är ute i köket och hjälper till med disken och ett par sitter med mig i soffan och läser om Castors som syr ett förkläde.
 16.15
På hemvägen har jag med mig lite bröd att ge till änderna. Men tji fick jag för idag var änderna inte det minsta intresserade av mig utan befann sig mycket längre bort.
Och vattenståndet i ån var jättelågt...

Fortsättning följer förstås :)

10 kommentarer:

  1. Det här gjorde du BRA, mossfolk!! Att förmedla ett arbete, utan att visa barnen! Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin EFIT. Den får mig att längta tillbaka till tiden på dagis.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att få följa en arbetsdag! Här gillar vi Castor skarpt, och brukar försöka oss på att också göra det som han och Frippe gör.

    SvaraRadera
  4. Kollar in EFIT-dagen och försöket till mata änderna.

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Det blir lite "dött" tycker jag. När inga människor syns på bilderna...

    Elin; Igår var verkligen en jättelugn dag med väldigt få barn.

    Kattis; Ja, det är lite kul med beskrivningarna där på slutet :)

    Micke; Det ganska misslyckade försöket :)

    SvaraRadera
  6. Kikar in på din EFIT, kul att få följa din dag på jobbet

    SvaraRadera
  7. Vi har samma lönesystem som ni och säkert hela Sverige. Glömmer man friskskriva sig efter sjukdom blir man utan lön ;)

    Känner så igen mig från dina bilder och Milles dagis,ni som jobbar med de YNGRE barnen är GULD värda <3

    Hoppas ni får en härlig helg!
    Härliga bilder! Kram

    SvaraRadera
  8. Ja! Vad kul med EFIT. Jätteroligt att följa med i din dag och vilka fina bilder!

    SvaraRadera