lördag 11 februari 2012

Cupcakes

Fika i förmiddags hos vännen Erika. Hon är helt vild med bakningen och har blivit en riktig mästare på cupcakes av alla de slag. Det här var vad som ställdes fram idag. Jag smaskade i mig den rosa och den fick högsta betyg ska jag säga!
 Nu är det som så att sambon hade lovat att vi skulle baka inför spelkvällen hos familjen A i Kumla ikväll. En aning cupcakeinspirerad blev det ett första försök till någon sorts chokladvariant.
Man skulle kunna säga att detta första försök blev ganska långt ifrån mästerliga. Men frostingen var god och hur kakorna blev som helhet återstår att se ikväll.
Nu bär det av till Kumla. Sällskapsspel för hela slanten är tanken.
Och kanske lite melodifestivalen i bakgrunden i allafall?
Sämre sätt man kan tillbringa en lördagskväll på :)

6 kommentarer:

  1. Stiliga cupcakes! På BÅDA bilderna! :-)

    Ha en trevlig kväll!

    Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Sambon var inte så förtjust i frostingen. Jag å andra sidan tyckte att det var just den som var god. Och kvällen var oavsett väldigt trevlig :)

    SvaraRadera
  3. Mums vad de ser goda ut!!! Nu blev jag jättesugen på att prova att baka sådana själv :-D

    SvaraRadera
  4. Kattalena; Ja, de jag gjorde var verkligen superenkla att göra. De andra törs jag inte uttala mig om. De var både godare och snyggare :)

    SvaraRadera
  5. De såg ju himla proffsigt ut ju! Måste gå en fotokurs hos dig tror jag så att jag kan få till snygga bilder :) Vad hade du för frosting på?

    SvaraRadera
  6. Erika; Hm, bilderna är verkligen bara knäppta. Ja, du satt ju bredvid. Och jag tycker att dina bilder brukar vara bra på alla cupcakes?
    I frostingen är det kakao och kaffe. Ja och så ägg, philadelphiaost och florsocker, men det är det väl för det mesta antar jag...

    SvaraRadera