onsdag 18 januari 2012

Tappad motivation

Jag kan tycka att motivationen för bloggandet försvann lite samtidigt som jag började det här jobbet. När jag jobbade som ridistruktör kunde jag blogga med bilder från arbetsdagarna. När jag studerade kunde jag blogga om allt från hemstudier till universitetsbesök och alla promenader.
Men nu... nu går jag hemifrån när det är mörkt, jobbar med något som är så sekretessbelagt att man måste passa sig väldigt noga för vad man skriver och helst inte ta några foton alls. I allafall inte med några barn inblandade. Ja och sedan går jag hem och då är det mörkt.

Efter två pigga aktiva kvällar är trött bara förnamnet idag. Jag vet inte riktigt varför faktiskt för vi har inte haft särskilt många barn. Däremot har jag lärt mig att verkligen uppskatta värdet av en assistent. Hon var nämligen sjuk idag...

Väl hemma intog jag soffan och läste ut den här boken:
 Den rekommenderas.
På mina fötter låg Chipper och borrade ner nosen i filten :)
I morgon har jag öppning... några timmar ledigt på eftermiddagen och sedan möte till halv åtta på kvällen. Och på fredag är det jobb 9-18.30. I helgen ska jag smälta alla nya intryck och alla nya rutiner och nu ska jag sova så att jag inte kommer som en zombie i morgon :)

5 kommentarer:

  1. Ja, det måste vara knepigt. Själv var jag aningen orolig när jag började arbeta i lilla affären .., det är ju inte alla chefer som tycker om att man skriver och berättar om hur där är på jobbet, men här går det bra ,-)

    Det är jag glad för, annars skulle jag nog också tappa sugen.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får sova sött! Visst är det jobbigt att man inte får skriva om jobbsaker... och inte blogga bilder heller. Som när man är på dagis och vill ta någon bild och så får man inte göra något med den om man tar den :-)

    Den boken ska jag ta och läsa jag med. När jag är klar med de jag har på G för stunden.

    Hoppas du får sova sött i natt!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis vad du menar. Känns sådär lagom kul att blogga då..
    Vad handlar boken om? :) Nu ska jag iväg och öppna vår förskola. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja, vi får väl se om det kanske blir en helgblogg. Fast förmodligen inte -jag är alldeles för beroende av att skriva :)

    Kattalena; Alldeles särskilt som man ju faktistk skulle få en massa härliga bilder. Det är mååånga trevlig ögonblick på fina charmiga barn på en dag :)

    Eva; Boken handlar om en sjuårig pojke som växer upp i ett missbrukarhem, och vad som händer den dagen läraren upptäcker att han misshandlas hemma. Det är en skrämmande historia som underliggande riktar en rätt stark kritik mot hanteringen av sådana här ärenden. Den rekommenderas som sagt :)

    SvaraRadera
  5. Visst blir det så att vissa dagar ORKAR man inte blogga och då får det vara så =)Jag höll upp i nästan ett år för att annat tog all min kraft och bloggen hade jag inte en tanke på...

    Vi bloggar när vi känner för det. Kram

    SvaraRadera