torsdag 5 januari 2012

Restarurangen på tredje våningen i det gula huset

Idag löste pappa ut sin julklapp -ett presentkort på en trerättersmiddag här :)

Halv tre infann de sig och blev välkomnade av Chipper och Chatter i dörren. Tur att kattdamerna håller ställningarna för vi var fullt upptagna i köket.

Till förrätt var det laxrullar...
 Kycklinggratängen till huvudrätt fastnade inte på bild, men däremot efterrätten som blev en favorit i repris från nyår.
 En massa prat runt köksbordet.
Och efteråt blev det te, kaffe och julgodis i vardagsrummet. Trevligt trevligt.
Chipper gjorde sitt bästa för att smöra in sig. Jag tror inte att pappa är något fan av katter egentligen och just därför blir jag alldeles extra glad i hjärtat när det ser ut så här ♥
Ett bra tag låg hon även och sov i mammas knä. Mamma är egentligen allergisk och har tidigare aktat sig för att ens klappa, men hon överlevde. I allafall så länge de var här. Och med hjälp av allergitablett.
Chipper låg bra :)
Hur som helst, bra trevligt var det idag.
När pappa löste ut sitt presentkort.
På restaurangen på tredje våningen i det gula huset.

5 kommentarer:

  1. Vilken god mat! Ni har det så himla mysigt!
    Jag har scrollat ner och tittat på efit-bilderna. Är det ett "riktigt" jobb där du ska stanna? Jag kommer inte ihåg om jag läst nåt om vik eller fast.

    De senaste fem åren har varit väldigt händelserika för din del! Det är tur att man är ung under de år då man gör de Stora Grejerna. Mellan 20 och 30 hände det varje år mer än vad jag skulle orka på 10 år nuförtiden. Jag blir trött även av vardagslunken - för den är ju inte helt tom den heller...

    SvaraRadera
  2. Det är en fast tjänst :) Och jag hoppas verkligen att kommande tio år blir aningen mer stabila även om jag absolut inte skulle vilja byta bort de tio år som varit. Om nån vecka sådär kommer en sammanfattning av studieåren :)

    SvaraRadera
  3. Vilken god mat ni bjöd på! Och vilken rolig present att ge bort! Kan tänka mig att din pappa blev glad!

    SvaraRadera
  4. Men vilket trevligt presentkort att få! Både god mat och kattgos ingick ju i det! :-)

    // Lisbeth

    SvaraRadera
  5. Kattalena och Lisbeth; Det är jättesvårt att köpa presenter till pappa. Han vill liksom inte ha någonting alls. Ett sådant här presentkort fick han förra året och jag tror nästan att det är den typen av julklappar som uppskattas mest...

    SvaraRadera