söndag 8 januari 2012

Paradiset

Jag blev tipsad och efter en timmes kik tänker jag nu tipsa vidare.
Under en timme ikväll tittade jag på Paradiset. En underbar dokumentär!
Notera att den går i repris både den elfte och femtonde januari.

Ja, och så är det förstås så att allt är relativt. Sambon och jag har inte samma tycke när det handlar om dokumentärer.
Det började med ett skeptisk "ska vi titta på en gubbe som spelar trumpet på dass?"
och inte långt senare "vad f-n är det här?!".
Därefter försvann han ut i köket för att lösa korsord.
Och själv tyckte jag som sagt att den var helt underbar.
Så kan det vara.

8 kommentarer:

  1. Så glad jag blir, mossfolk!
    Och lika glad blev jag när dr B ringde och sa att hon tyckte som du ,-)

    Ja, visst är dom härliga .., den där kärvheten och värmen som ändå finns där inne!

    SvaraRadera
  2. Ska kika på den, vilken kanal? Allt jag missar ser jag igen på datorn =)
    Ha en bra vecka! kram

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Ja precis exakt så. Och trevligt, ganska humoristiskt filmad. Jag skrattade rätt bra när den där vindsnurran med den vevande tanten filmades samtidigt som han härjade med sin fru :) Och så denna värme och kärlek bakom alltsammans.

    Kort; På SVT 2. Fast jag är lite tveksam om den verkligen fanns på SVT play... Däremot går den som sagt i repris. Hur som helst rekomenderas den :)

    Önskar dig detsamma!

    SvaraRadera
  4. Den här har jag också tänkt att se....hm...de brukar ju komma på SVT play men man kanske ska spela in en repris för säkerhets skull.

    SvaraRadera
  5. Precis .., den där vindsnurran betydde mycket ,-)

    SvaraRadera
  6. Ja, den måste jag ju absolut se.
    Nu blev jag väldigt nyfiken ju... :-)

    SvaraRadera
  7. Tankevågor; Jag tittade efter den på SVT play igår utan framgång. Men den kanske kommer där efter repriserna sedan?

    Kattalena; Ja, det tycker jag. Jag tyckte som sagt väldigt mycket om den (det gjorde inte sambon ;)

    SvaraRadera
  8. Bra dokumentär, den finns här:

    http://svtplay.se/v/2668901/dokumentarfilm/paradiset?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2670772/sb,p115254,1,f,-1

    SvaraRadera