söndag 8 januari 2012

På visit lite norrut

Idag for vi norrut till fönster med snöutsikt.
Närmare bestämt till sambons bror och svägerska.
Sambon har tre syskon som alla bor inom sex mils avstånd och de har verkligen lyckats hålla en bra kontakt. Jättekul tycker jag!
 Där var jul och vår blandat. Tomtar, julbonader och rosa tulpaner.
Vi blev kvar hela eftermiddagen och fick både god mat och efterrätt.
Och en massa prat. Mycket om deras planer med huset och trädgården. Så härligt, kan jag tänka, när man flyttat sådär och faktiskt kan ha en massa planer, även om allt inte behöver infrias.
 Och de är så roliga att lyssna på, sambons bror och svägerska. Sitter man och pratar låter det verkligen som om de inte är överens om någonting. Men det är med en kärleksfull underton och inget gnabb utan snarare konstateranden... som den andre inte tar någon notis om alls. Inte otrevligt alltså, utan bara roligt.
Deras hund Ilon var förstås med hela tiden, men katten såg vi inte till.
När vi åkte därifrån hade det sedan länge hunnit bli mörkt. Och det såg så mysigt och hemtrevligt ut när det lyste i fönstren.

4 kommentarer:

  1. Det låter ungefär som här i det gula huset ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Det kan eventuellt vara lite så här också ibland, men jag tror att vi lyssnar mer på varandra. Tror alltså ;)

    SvaraRadera
  3. ....och jag får en nostalgidos när jag ser "Gröna Anna". Det porslinet hade min mamma och pappa också hemma i mitt barndomshem.

    SvaraRadera
  4. Tankevågor; Aha, så det är gröna Anna. Vi har en servis som heter bara Anna (om jag minns rätt).

    SvaraRadera