lördag 21 januari 2012

Lördagsmorgon

...första helgen efter första arbetsveckan som fast heltidsanställd. Det har jag, vad jag kan minnas aldrig haft förut. Eller jo, det där första året som hästskötare vill jag minnas att jag åkte hem helger ibland. Men som ridfröken jobbade jag söndagar. Då satt första gruppen elever till häst klockan åtta. Vuxna nybörjare. Inte alltid pigga men alltid glada! Det imponerar mig fortfarande lite grann.

Idag är det hur som helst lördag efter första veckan på förskola. Jag känner mig pigg och himlans inspirerad.
Ring så spelar vi på radion
Ugnen på värmning inför sconesen
Tvättstuga
Och på stolen mitt emot mig sitter Chipper. Hon väntar förmodligen på att hussen ska komma upp och servera henne frukost.

Ute är det snö i luften och ett tunt puderlager på marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar