lördag 28 januari 2012

Lördagsmorgon -åh så härligt!

Klockan tio i sju ringer larmet på mobilen.
Tvättstugefix.
Och i tältsängen bakom fåtöljen i vardagsrummet ligger fröken L och sover. Det var så länge sedan hon var här och åh så roligt att hon ville komma den här helgen! Igår var vi upp en sväng på hindersmässan. Köpte brända mandlar och tittade runt i alla stånd. Sedan blev det tacos här hemma, film och pusslande. Närapå konstant mobilsurr och sms genom rymden.

Och nu är det ju alltså lördag morgon. När jag står och bakar scones runt halvåtta slås jag av ljusets återkomst. I ett par fönster i huset mitt emot lyser det. Hemtjänsten serverar frukost. Lägger upp medicin, pratar och sätter sig en stund. Jag kan liksom inte undgå att se det från min plats på bakbänken precis framför fönstret. Vilka vardagsänglar!

Ring så spelar vi på radion. Också en massa glädje. Någon ska gifta sig och det pratas om vinterfåglar och fågelräkning. Bland annat. Jag tänker förstås på Mian. Och faktiskt lite på VaplanGunnars fågelbord.

Åh vad det är härligt med lördag!!!

6 kommentarer:

  1. Herregud, glömde helt bort ring så spelar vi idag. Får satsa på melodikrysset.

    SvaraRadera
  2. Just det. ..., det är precis så det är.
    Jag tänkte också på Mian, ja, det gör jag så snart det pratas fåglar ,-)

    SvaraRadera
  3. Japp, i helgen ska de räknas fåglar...!

    SvaraRadera
  4. Kanske lite extra skönt med helg nu när du jobbat heltid en hel vecka :-)
    Lugnt och skönt hemma då också, inte så mycket ljud. Jag borde också sätta ut lite mat till fåglarna så att vi får lite att titta på här hemma. Även om det nu inte är snö än...

    SvaraRadera
  5. Flygaren; Den här helgen hörde jag båda :)

    Elisabet; Japp... och när jag ser gröna föremål :)

    Gunnar; Ska i veckan gå runt och uppdatera mig. På vår balkong är fåglarna lätträknade. En massa pilfinkar, en blåmes och en talgoxe.

    Kattalena; Jag gav upp väntan på snö och hängde ut fågelmaten lagom till jul :)

    SvaraRadera
  6. Nu har jag scrollat och läst. Och ser fram emot att förhoppningsvis vakna till Ring så spelar vi i morgon. Jag är ju seg som du vet, så ofta hinner jag bara med sista halvtimmen... och somnar om mellan klockringningarna, men några frågor hinner jag med.

    SvaraRadera