lördag 7 januari 2012

Kuddshopping

Woho! Idag skulle vi shoppa kudde, trodde jag. Trodde vi.
Flera nätter i rad har jag sovit alldeles förfärligt dåligt och vaknat med huvudvärk. Igår kväll gjorde jag en liten kupp och bytte plats på sambons och min kudde. Ja, man måste ju prova, tyckte jag.

Jag har sovit som en prinsessa i natt. Sambon däremot klagade över usel nattsömn och stel nacke i morse.
Och då var förstås inte  beslutet så svårt. Vi behövde shoppa kudde. Dessutom hade vi tänkt slå på stort. Riktiga tempurkuddar.

Har ni provat? Jag provade ut ett par mindre bekväma och en jätteskön.
Sedan tittade jag på prislappen.
1500 kronor! För en kudde?!!

Vi hamnade på Ikea och shoppade en Ikeakudde.
Det får duga.
Så länge.

4 kommentarer:

  1. Jag har en sån där budgetvariant köpt på Jysk; jag tycker den funkar bra för mig som alltid sover på sidan.

    SvaraRadera
  2. Samma här, som Mian.
    Femtonhundra för en kudde .., nej, det gör jag bara inte .., inte nu i alla fall ,-)

    SvaraRadera
  3. Mian och Elisabet; Nä, där var även vår gräns passerad för ett bra tag sedan... även om kudden verkade väldigt skön. Och jag tror absolut att budgetvarianten skulle fungera... fast man kanske inte alldeles precis innan ska ha stått och klämt på den äkta :)

    SvaraRadera
  4. Jag har provat tempurkudde, tyckte inte alls att den var skön. Dyr var den, men bäst är en jättebillig ganska platt ikeakudde, tycker jag :-)

    SvaraRadera