fredag 6 januari 2012

Födelsedagsfirande i Linde

Idag for vi till Linde och firade sambons systerson som fyllde sexton år.
Där var till och med vitt på marken. Hästarna gick ute i solnedgången när vi kom. Tyvärr hade jag missat att batterierna nästan var slut i kameran vilket innebar två snabbt avbrända kort och att det är solnedgång syns inte ens. Ni får tro mig när jag säger att det var vackert :)
 Smörgåstårta och en massa prat om mest allt. Whiskeysorter, utbildningar, gamla minnen -pinsamma storasyskon berättar om lillebrors bravader som barn ;) Och jag tröttnar aldrig på att höra sånt.
Ja och så pratades det om hund. Mycket hund. Och tevespel och katter och instrument och transporter av Kopparbergs produkter och en hel massa annat.

Hunden Ilon som också var på besök fick ett ben som hon tuggade väldigt frenetiskt på. Henne och hennes husse och matte, tillika sambons bror och svägerska, ska vi hälsa på hos på söndag.
 Medan vi fikade och pratade låg katten Hero i sin korg. Det var bara djuren som fastnade på bild idag :)
Släkten på sambons sida är väldigt olik den på min sida, men det är alltid väldigt avslappnat och trevligt och jag trivs alltid väldans bra.

Nu är det kvällen.
Vi är hemma och glöggen är på värmning.
Precis så.

5 kommentarer:

  1. Visst syns det att det är solnedgång på hästbilden, jättefin =)
    Då har vi samma bloggvän du och jag tror jag när du skriver om hunden Ilon ;)
    Jag bor ca 5 mil från Linde ;) Samma väder där som här.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kort; Ja, fast det var en sådan där alldeles röd solnedgång i bakgrunden och den fastnade ju inte alls på bilden...
    Visst är det samma Ilon :)

    SvaraRadera
  3. Olika på vilket sätt ....? undrar då madamen i halland ,-)

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Man kan nog faktiskt säga att våra familjer är varandras raka motsatser. På väldigt många plan :)

    SvaraRadera
  5. Ja, det var ju väldigt diplomatiskt ,-))

    Jag frågade av den anledningen att det nog är så här också.

    I pv:s släkt hålls det kontakt med kusiner och mostrar och fastrar och det är kusinträffar där man sjunger och har sig och hos oss - där vi alltid bott lååångt ifrån varandra - skickas väl julkort och hälsar man på, så är det raskt avklarat, men med det menas inte att man inte tycker om varandra, tvärtom.

    Och dom spelar och sjunger och vi sitter väl runt köksbordet och pratar om ditt och datt.

    Ja, lite sånt ,-)

    SvaraRadera