onsdag 4 januari 2012

Efit

Uppdaterad 19.45

Idag är det efit.
Jag är på och med.
Även om det kanske inte händer så värst mycket här idag...
06.15
Det börjar arbetas ute på gatan. Fråga inte med vad, men en stor maskin och något som skramlar är i allafall inblandat...
 07.15
Chipper kommer och tycker att det är dags att matten och hussen går upp nu :)
 08.15
Frukost för fyrbeningar
 09.15
Och frukost för tvåbeningar. Här finns alltid korsord på g, fast just nu är vi ännu aktivare korsordslösare än vanligt.
 10.15
På väg till min nya förskola för att hämta ut nyckel och få en kod. Perfekt avstånd, cirka tjugo minuters promenadväg bort.
 11.15
På väg hem igen. Fullmatad med information om rutiner och "bra-att-veta-saker". Inte för mitt liv kan jag förstå hur jag ska komma ihåg allt. Fast det löser sig förstås med tiden. Och dessutom var det nog bra att få en massa information idag, för när jag väl börjar kommer hjärnan att fyllas med alla barns namn och personligheter. Och en massa rutiner som inte togs upp idag. Och så ska man lära sig hitta. Och lära sig alla föräldrar. Och lära känna barn och personal ordentligt. Och därefter kan man så småningom förhoppningsvis börja arbeta sådär som man vill.
 12.15
Sitter med sambon och försöker bestämma en bra förrätt till morgondagens trerättersmiddag som pappa fick i julklapp. Varmrätten och efterrrätten har vi bestämt sedan flera dagar (även om vi varit lite i valet och kvalet med efterrätten).
13.15
Jag lägger in bilder i datorn och kattdamerna sover i "sin" fåtölj.
 14-16
På visit hemma hos familjen V. Jag missade klockslagen. På bilderna ses Isabelle som är sex månader och precis börjat krypa och ställa sig mot saker (!)...
 ...och storebror Pontus som demonstrerar julklapp :)
 16.15
På väg till systembolaget och affären. Sambon är upphämtad på vägen...
 17.15
Shoppar på Ica Maxi. Oj vad mycket det blev idag! Man skulle nästan kunna tro att vi skulle handla åt en hel familj.
 18.15
Jag städar vårt slänga-in-alla-saker-som-inte-får-plats-någon-annanstans-skåp och sambon fixar kvällsmat. Te och varma mackor.
 19.15
Ett avsnitt How I met your mother. Vi håller på för fullt att titta igenom hela serien och är än så länge på tredje säsongen. Chipper tycker att det är toppen när hussen parkerar sig i soffan.

15 kommentarer:

  1. Äsch! Varje gång det är EFIT så tänker jag på förmiddagn, undrar just när det är EFIT? Och så är det nästan alltid just den dagen. Väldigt märkligt! Hur som helst, jättekul att du är med! Gillar verkligen EFIT.

    Så spännande att ha fått nyckeln till nya jobbet! Tänk att du är förskollärare på riktigt nu :-D
    När ska du börja?

    SvaraRadera
  2. Gosiga katter. Gillar headern jätte mycket.

    SvaraRadera
  3. Kul att se din dag. Gulliga katter du har. Nästan samma färger som mina katter i Sverige.

    SvaraRadera
  4. Vilka villkor är det som gäller för EFIT. Enbart ett inlägg i timmen?

    SvaraRadera
  5. Oh det lät spännande med trerätters, hoppas ni kommer på något smaskigt. Och kul med nytt jobb! =)

    SvaraRadera
  6. Kikar in på din dag!
    Vilken jättefin header, på katterna som kikar på snön! Underbar!
    Tittar in igen lite senare för att se resten.

    SvaraRadera
  7. Känner igen det där med att börja på ett nytt ställe och lära sig elever/barn/föräldrar/personal/rutiner och allt annat som är nytt.

    SvaraRadera
  8. Kattalena; Jag tänkte nästan att jag skulle påminna dig igår kväll. Synd att jag inte gjorde det...

    Thinki.se; Ja, de är verkligen jättekeliga. Alldeles särskilt den röda :)

    Medea; Grå och röd. Eller blå sköldpadda och röd tabby med vitt om man ska vara korrekt :)

    Flygaren; Ett foto i timmen och om du går in på länken (ettfotoitimmen.se) så står där vilka dagar det är som gäller. Två dagar i månaden. Och jag tycker absolut att du ska vara med nästa gång som är den 22 januari!

    Karoleen; Jadå, nu har vi kommit på alla rätterna. Vill dock inte avslöja det här än, eftersom det ska bli lite överaskning :)

    Charlotte; Det där är ju den enda snön vi har fått så jag är glad att jag hann fram med kameran. Och de var jättefascinerade av de stora flingorna som dalade utanför fönstret :)

    Vonkis; Ja, jag har också varit med förr... Det ska bli väldigt skönt när "inkörningsperioden" är över!

    SvaraRadera
  9. Kul med så mycket bilder. Konstigt att ha mycket ledig tid förstår jag.Mycket i varuvagnen? ni kanske äter mer hemmavid nu?
    Katterna är bara så härliga.
    Syns på fredag hoppas jag.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kikker innom og ser hvordan dagen din har vært.

    SvaraRadera
  11. Hahahaha! Vilken söt header!

    :D

    Ska sluta titta på södra Sveriges väderbilder. Här vräker snön ner, i natt kom det 30 cm!

    Verkar ha varit en bra dag.

    // Anna

    SvaraRadera
  12. Härlig EFIT!
    lycka till med jobbet!

    Önskar dig ett gott 2012!

    God fortsätttning!
    Mvh Therese

    SvaraRadera
  13. Din röda fnisse är säkert lika kelig som min var. Blixten ville gosa och låg och spann ända tills han satte i halsen för att han dreglade... Tyvärr flyger han bland molntussarna nu, men de fina tre katterna som bor här nu är också gosiga. Din dag verkar ha varit bra, kul! Tack för titten!
    //Tinna

    SvaraRadera
  14. Marie; Nja, tveksamt om vi äter mer hemma... däremot hade förråden sinat och mycket behövde köpas på samma gång. Japp, vi ses i morgon :)

    Anna; Jag vill också ha snö!

    Therese; Önskar dig detsamma :)

    Tinna; Vår röda dreglar också, fast jag har absolut sett värre. Det märks mest när hon ruskar på huvudet och man får sig en dusch ;)

    SvaraRadera
  15. Ja, du får jättegärna påminna mig nästa gång! Jag har skrivit in det i kalendern också! Det hjälper ibland ;-)
    Jag får göra en ny öppen blogg för EFIT gissar jag, eftersom den jag har bara är för medlemmar. Det blir nog bra! :-)

    SvaraRadera