tisdag 17 januari 2012

Dagens...

 Dagens jippie;
Skorna som jag beställt från Brandos till bröllopet kom. Och passade. Ja i allafall tillräckligt bra för att de inte ska skickas tillbaka.

Dagens mys:
Chatter som gosat länge länge i mattens knä på kvällen. Hon är väääldigt kelig efter en hel ensamdag.

Dagens guldstund(er):
En liten grabb, fyllda två år, har satt på sig en illröd damhatt. Han sitter vid ett litet bord, knappar på ett gammalt trasigt tangentbord och lyfter då och då luren på leksakstelefonen. Hans fröken, som är jag, kommer in och säger att det är dags att gå ut, ja alla andra barnen är ju redan ute. Då tittar han på mig, lite viktigt under brättet på den röda damhatten, och förkunnar att han "måste jobba".

Han fick...jobba... en stund till :)

Och bilden har absolut inget med inlägget att göra. Talgbollarna hänger på vår balkong. Enda observerade fåglarna är pilfink, talgoxe och blåmes.

5 kommentarer:

  1. Han ville jobba han. Snällt av dig att han fick göra, det tycker jag.
    Katterna vill oxå snacka. Det låter som du har det rätt så ok!?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter härligt .... vilket jobb!

    SvaraRadera
  3. Det låter som en riktigt härlig förskoledag, både för de som "jobbar", gungar och för fröken.

    SvaraRadera
  4. Miie; Jag har det absolut helt okej :)

    Elisabet; Ja, jag gillar guldstunderna :)

    Ruta Ett; Haha, ja, det var en bra dag :)

    SvaraRadera
  5. Låter som du träffat mitt härliga barnbarn Mille ;) Visst är de för UNDERBARA i den åldern och fantasin är det inget fel på...så HÄRLIGT att du lät honom jobba ett tag till =)

    Skönt att skorna passa, en sak till att stryka inför bröllopsbestyren..
    kram

    SvaraRadera