torsdag 26 januari 2012

Bara lite så

"Det känns som om vi bor på jobbet" sa min arbetskamrat när jag kom igår morse.
Och så är det faktiskt lite. Sambon muttrar om låga löner, intensiva dagar och hög ljudnivå.
Så är det också.

Men det är mycket skojigheter och mys med.
Igår gick vi och matade änderna. Änderna var glada. Barnen med :)
Idag är det jobb 8-17.
Ikväll ska vi till Karlskogaland och äta på Bofors hotell med mor och far.
I morgon börjar jag jobba 06.30.
Och på eftermiddagen kommer fröken L för att förmodligen stanna hela helgen. Det var länge sedan  och ska förstås bli skojigt :)

8 kommentarer:

  1. Ja, så kände jag det när jag arbetade nästan heltid på Ica.

    Det var bara jobb och jobb och så hem och trött var man och så sova och iväg igen. Men våra löner var ganska bra, tyckte jag .., om man betänker att vi sällan har studielån och har vi dylika, så beror det i alla fall inte på det nuvarande yrket.

    SvaraRadera
  2. Ja, det där med 8 timmars arbetsdag är liiite mycket ibland. Speciellt om man vill göra andra saker också :-)
    Men det verkar kul med dagis ju!

    SvaraRadera
  3. Det är minsann ingen lisa att vara lärare, oavsett ålder på barnen. Daghundens matte är förskollärare och jag hör ju hur slitsamt det är med tidiga mornar, sena dagar och stora barngrupper.
    Men det har förstås sina ljusa stunder också och det är dem man lever på.

    SvaraRadera
  4. Det blir sådär ibland...man tycker man bara jobbar hela tiden.

    Jag är glad över att jag har världens mest underbara jobb med de minsta i skolan (förskoleklass på lågstadiet just nu)och jag trivs verkligen.

    Men jag förstår att han muttrar din sambo för löneutvecklingen är skrämmande om man jämför med andra yrken.

    Tyvärr är det ju inte alls ovanligt att våra duktiga manliga kollegor försvinner till andra yrken efter några år.

    Men det är så skönt att ni har jobba nu båda två! :-)

    // Lisbeth

    SvaraRadera
  5. Det är inget man blir rik på, att jobba med små barn, men livet har ju andra kvaliteter än pengar.


    Ang. förra bilden så håller jag med om att det är ett mindre kaos. Det kan jag avgöra eftersom jag har ett mycket större kaos både på skrivbordet och köksbordet...

    SvaraRadera
  6. Har läst ikapp mig lite efter att ha haft alldeles för mycket att göra under alldeles för kort tid.

    Måste få gratulera till det stundande bröllopet! Vad roligt :-)

    Kram P

    SvaraRadera
  7. Elisabet; Ja, sådana har vi ju samlat på oss rätt bra. Studieskulder alltså. Men jag tror (hoppas) att det känns så extra intensivt nu i början på grund av alla extrainsatta kvällsmöten...

    Kattalena; Ja, sex timmar vore prima ;) Jag slutade två i fredags och det kändes precis hur lyxigt som helst!

    Ruta Ett; Det är klart att det har sina ljusa stunder. Absolut! Tidiga morgnar har jag inget emot alls. Däremot tycker jag att det kan bli väl intensivt med barngrupp heeeela dagarna.

    Tankevågor; Det är så härligt att läsa om hur bra du trivs med ditt jobb! Men går du inte in på fritids något när du har förskoleklass? Vet att det är ganska vanligt, i allafall här i stan.

    Bloggblad; Haha, ja men jag gillar ordning och reda. Och här fick vi ju knappt plats att äta frukost :)

    Pillan; Tack :)

    SvaraRadera
  8. Jag bifaller till två av din sambos kommentarer. Dåliga löner och långa arbetsdagar. Åker till jobbet, har lektioner i 2x3 timmar. När arbetsdagen är över kommer man hem, sätter sig framför datorn för att rätta och planera morgondagens lektioner.

    Jag kan dock inte klaga på ljudnivån men riktar istället energin åt kommentarer som: när jag genomgång ska ni vara tysta, sluta spela, fäll ner datorn, lägg undan mobilen osv osv.

    Detta till trots så älskar jag mitt jobb. Yrket gör att jag utvecklas, får mer kunskaper, träffar människor och mycket mer.

    SvaraRadera