söndag 1 januari 2012

Årets första dag 2012

Det började luuugnt. Skinkmackor på vörtbröd.
Klapp på kattdamerna.
Wii, tevespel.
Snö!

På eftermiddagen for vi hem till familjen A i Kumla. De som vi firade nyårsafton hos igår och de som ju håller på att bygga övervåning. Nu har de kommit jättelångt och vi skulle bara hjälpa till att fixa golv på vinden.
Min uppgift var inte ett dugg betungande -jag blev förvisad och fick ägna mig åt att fika och prata medan de fixade där uppe :)

 Och idag fastnade lilla Molly på bild. Hon blir ett år i januari och har blivit en så stor tjej. Står, är högt och lågt, full fart mest hela tiden och går till och med flera steg utan stöd.
Hjälparns vilket passande, kan jag tänka!
Men söt och glad och totalt oblyg!

Mat fick vi också. Smaskens.
Och jag (som inte jobbade ett dugg) tycker att det var ett alldeles utmärkt sätt att ta vara på (?) årets första dag :)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter som en utmärkt nyårsdag! :)

    SvaraRadera
  2. De la realidad; I allafall för mig som inte gjorde något ;)

    SvaraRadera