fredag 9 december 2011


Vissa dagar (de flesta kanske?) har man ingen aning om hur dagen kommer att se ut.
Vaknade till trafikmeddelande på klockradion i morse. Ojoj så mycket avåkningar och långtradare på tvären! Tur att det är gångavstånd till jobb...

Och på jobb... ja där har jag absolut noll koll. Mina tjugo procent är liksom utöver ordinarie personalstyrka under december eftersom den jag jobbade för under hösten har kommit tillbaka. Jag är. Vilken avdelning det blir idag återstår att se. Oavsett blir det alldeles säkert lite övning till lucia.

Sedan blir det stora sprången till Betlehemskyrkan där vår kör ska ha uppvisning ikväll. Jag har fortfarande inte lärt mig alla verserna på "Deck the hall" utantill och bör således stå långt bak så att det inte märks att min mun inte rör sig på samma sätt som de runt omkring. Å andra sidan kan jag "Malaika", och den får vi ha våra svarta pärmar till, så det kanske går jämnt upp?

Och om sådär en fjorton timmar sitter jag här igen. Med facit i hand.
Visst är det väl lite spännande?! Att varje dag är som ett litet litet äventyr.

3 kommentarer:

  1. jag slipper allt luciaövande iår, det var en lärare som var och ryckte lite i mig, men insåg att jag inte kan lägga min fritid på barn jag inte känner, gratis... Däremot spelar jag till fyra grupper vid julavslutningen, och det räcker med alla övningar till det. Som blir på arbetstid - och är ju svenskövning för mina elever!

    lycka till med din kör. Jag är så dålig på att hänga med på bloggarna att jag har missat att du sjunger i kör. Vilken sort? Vilken stämma? För körsång är mitt stora intresse och jag har koll på vilka bloggarkompisar som är körsångare. (Och om det är "rätt" sorts kör kan jag ju tipsa om mina körsånger... ;)

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Nä, man kan ju faktiskt inte göra allt :)
    Jag sjunger altstämma i en av Medborgarskolans körer. Har ju sjungit i kör tidigare, men hade drygt ett års paus innan jag i höstas hoppade på den här. Åh vad roligt det är!

    SvaraRadera
  3. Aha! Ja visst blir man uppiggad av att sjunga. Jag sitter ofta och tänker på det under väntestunderna i kören, hur glad jag är att jag får vara med och hur skönt det gör i själen att sjunga.

    SvaraRadera