fredag 2 december 2011

Tomtevisit på förskolan

Vi har haft besök av tomten på förskolan idag! Åh så spännande det var, tyckte tvååringarna. Jättespännande! Fast tomten delade förstås inte ut några klappar än, däremot fick han höra alla barnen sjunga. Då blev han glad.
Våra tvååringar vär ännu gladare. Tänk att tomten hälsade på på dagis!

Hur kom jag att tänka på det nu, när det är alldeles hög tid för läggdags? Jo, jag slog en blick på de, nu rätt slitna, blommiga naglarna. Och kom att tänka på den tvååring som tog min hand idag och tittade på alla naglarna. Uppmärksamt. Och sedan sade "Har du blommor på naglarna? Vad susigt!"
Med största inlevelse.
Jag tror alldeles bestämt att jag kommer att sakna de här barnen sedan, i januari, när jag börjar min heltidsanställning på annan förskola (där jag såklart kommer att träffa nya goa ungar :).

3 kommentarer:

  1. Ja, jag avundas dig ditt jobb! Ingenting gör mig så glad och lycklig på jobbet, som just alla dessa möten med småttingar!

    Fast det är klart .., det finns gånger när jag är glad att man mest har med vuxna att göra också ,-)

    SvaraRadera
  2. Aaah vad gulligt! "så susigt..." :-)

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Det finns absolut en hel drös små guldstunder :)

    Kattalena; Ja, visst var det jättegulligt!

    SvaraRadera