fredag 16 december 2011

Sista vanliga dagisdagen

Jag önskar verkligen att jag hade tänkt på att ta kort på julfikat som före detta fröken Ingrid bjöd på på förskolan idag. En supersmarrig nötstubbe, hemgjorda mozartkulor, knäck och flera andra godsaker.
Och än mer önskar jag att jag kunde lägga ut bilderna som jag tog på fröknarnas luciaspex. För idag var det fröknarna som hade luciatåg för barnen. Och de bjöd verkligen på sig själva. Och barnen skrattade. Och jag skrattade ännu mer.
Falsksång till max. En tomte som bara ville sjunga tipp tapp, och "En sockerbagare" som var rockig till tusen.

Och så ett litet barn på två och ett halvt som har kramats så att "det ska räcka hela julen". Och ett annat litet barn som berättar att hon har "växit" så mycket att hon ska få byta avdelning.

Som jag kommer att sakna den här förskolan sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar