lördag 31 december 2011

Nu googlas det på nyårsefterrätter

Aldrig någonsin tidigare har jag haft så många som googlat sig hit. Bara igår var det tjugonio stycken som sökt just på "nyårsefterrätt".

Vi skulle ju fixa den förra året, då det var ett lite större nyårsfirande hos familjen R i Kumla. Vit chokladmousse med limejordgubbar blev det.
Nyårsefterrätt 2010

I år ska vi på ett lite mindre firande hos familjen A i Kumla. Men vi är fortfarande efterrättsfixare. Planen är yoghurtpannacotta med vaniljsmak... och en jordgubbssallad på. Själva salladen är ännu inte provgjord men påminner förmodligen rätt mycket om limejordgubbarna. Och yoghurtpannacotta är som vanlig pannacotta fast hälften av grädden är utbytt mot creme fraiche. Det gör konsistensen lite hårdare och smaken aningen syrligare...
Så nu vet ni.

2 kommentarer:

  1. Jag kanske borde titta på vad som googlas på ..., det brukar vara himla roligt det där. En gång hade jag skrivit om bysthållare och då rasslade det till .., förmodligen äldre farbröder som ville skåda något vackert ,-)

    En trevlig nyårsafton önskar jag er och såklart Ett Riktigt Gott Nytt År!

    Det gäller även dina föräldrar och din bror, som man numera tycker sig vara väldigt bekanta med ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Haha, ja det kan jag tro att farbröderna ville se. Jag roar mig med att kika på sökorden lite då och då. Nu har det inte sökts så mycket hit på bra länge, men igår minsann :)
    Önskar er detsamma!

    SvaraRadera