fredag 2 december 2011

Mest ingenting

"Händer det nåt där ute?" undrar Chatter.
Fredag. Och arbetsdag till halv fem. Det är känns lite knasigt det här med den lilla anställningen som skulle gå ut i november men blev förlängd tills jag börjar jobba heltid. Men det blir säkert bra.

Ikväll ska här bakas saffransbullar och russinkakor. Igår bakades pumpakaka, pepparkaksgrottor och kokoskakor. Sedan ska här kalasas i dagarna två. Sambon tar igen att han inte blev så värst mycket firad förra helgen :)

Och jag har vaknat alldeles galet trött. Det känns helt bakvänt för jag är ju morgonmänniska och pigg den här tiden på dygnet. Så nu hoppas jag att alla treåringar kan få mig att vakna till ;)

Andra december... swisch vad tiden går fort!

2 kommentarer:

  1. Jag hade inte tänkt baka alls inför julen, men när jag gick förbi "frita" som fritidshemmen här i stan kallas, doftade det så gott... att jag köpte hem jäst utifallatt... och ett par saffranskuvert.

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Jo, baka till julen är ett måste. Fast nu är det först och främst födelsedagsfirande för sambon både lördag och söndag. Och jag köper helst inte fikabröd...

    SvaraRadera