fredag 9 december 2011

Köruppvisning och en överaskning

Wihoo vicken dag!
Först förskola med treåringarna. Jag var lätt överflödig och kände mig lite som en praktikant.
Men barnen var laddade att leka i snön (läs slasket) redan vid frukost och vi gick ut extra tidigt för att hinna innan allt regnade bort. Aldrig förr har jag sett treåringarna klä på sig ytterkläderna så snabbt!
Luciatågsträning har de haft också. Åh så duktiga de var!

På kvällen hade vi avslutningskoncert med kören. I en närmast fullsatt kyrka, främst med nära och kära som publik. Sambon hade plikttroget infunnit sig och knäppte några bilder.
Jätteroligt var det!
När vi senare var hemkomna kom jag på att sambon ju varit på en anställningsintervju idag. På förskola.
"Hur gick det då?" frågade jag.
"Jo... det gick väl bra" svarade sambon. Det visade sig att de ringt upp bara några timmar senare och erbjudit honom jobbet... och att han på stående fot tackat ja.
Så nu börjar vi båda som förskolelärare den sextonde januari.
Jag har inte riktigt smällt det än. Alldeles säker var jag, på att sambon hade tänkt gå som springvikarie samt köra lite truck på det gamla jobbet tills det dök upp tjänster att söka i skolan.
Men väldigt väldigt skönt är det, att vi har fasta heltidstjänster båda två.
Förstås.

Vad var det jag sa. Man vet aldrig på morgonen vad som kommer att hända under dagen ;)

I morgon är det efit!

6 kommentarer:

  1. GRATTIS!
    vi har domherrar hos oss de är ju så fina.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till er båda! Så roligt. Det är ni verkligen värda så hårt som ni har jobbat med utbildningen!

    SvaraRadera
  3. Grattis till er båda,gissar att det blir en del jobbsnack hos er framöver ;)
    Önskar er en fin helg! =)

    SvaraRadera
  4. Suveränt! Vilken toppenstart efter utbildningen.
    Grattis till er båda!

    SvaraRadera
  5. Marie; Tack! Vi har satt ut talgbollar men såhär mitt i stan är det hittills bara pilfinkar som hittat den. Jag hoppas i allafall på en talgoxe...

    Maggan; Tack. Förskollärarjobb finns det en del. Lärarjobb däremot finns knappt ett enda.

    Kort; Haha, ja det blir det säkert. Liskom det har blivit en del prat om studier nu :)

    Mian; Tack. Ja, det är jätteskönt att vi båda fått fasta tjänster.

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till er båda två! Så skönt att ha jobbet klart! Och roligt!

    SvaraRadera