lördag 3 december 2011

Kalaslördag

Eftersom jag idag bara har lyckats ta bilder med lustiga miner på grund av tuggande och prat, och gärna vill ha tillåtelse att fotografera fler gånger blir det helt enkelt en bordsbild :)
Den här helgen är det kalas i dagarna två för sambon som fyllde år förra helgen. Idag var det tio personer släkt, nästan hela klanen, och en massa prat och skratt. Vi bor ju inte så stort, men bar som vanligt ner extrabordet från vinden och ställde dessutom fram köksstolarna. Det går finfint.

I morgon kommer vännerna och då lär det bli ännu trängre. Just nu vet jag faktiskt inte riktigt hur alla ska få plats, men finns det hjärterum finns det stjärterum brukar farmor säga... Och jag tror kanske dessutom att vi var ännu fler förra året?
Hur som helst är det förstås himla roligt att folk har tid att komma såhär i adventstid!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt med kalas och få träffas så där! Han hade ju namnsdag också nyligen din sambo....GRATTIS till honom från oss. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Mossfolk!
    Hoppas att du inte blir sur att jag lånade ditt bloggnamn i
    Fox Magiska Adventskalender. Lucka 3.
    Det föll sig så självklart att kalla de små figurerna som bor under mossan för mossfolket.

    Det är trevligt att följa dina adventsbestyr och läsa om dina dagisbarn. Fnissade åt dina susiga blommiga naglar:)

    SvaraRadera
  3. Tankevågor: Tack så mycket! //Sambon

    SvaraRadera
  4. Tankevågor; Ja, jättekul. Det känns som om det var jättelänge sedan vi träffade alla.

    Karin på Fox; Hi, klart att de ska heta mossfolket. Jag har inte patent på namnet ;) Däremot kom jag på nu att jag alldeles missat din adventskalender i år. Det ska genast åtgärdas!

    SvaraRadera