måndag 19 december 2011

Julpyntning

Jag kan förstå att de som inte är fullt så förtjusta i julen tycker att det börjar bli väl juligt här nu. Men jag älskar julen!
Idag var det så dags att julpynta hemma. Som sällskap hade jag två mycket intresserade kattdamer och en sambo som var mer intresserad av att stå bakom kameran än av pyntandet i sig ;)

Det är något alldeles visst med att öppna jullådan tycker jag. Veckla ut papper, öppna små kartonger och ställa upp alla små figurer på bänken innan de ska placeras ut.
Där är rara par, fina ljuslyktor, Rolf Berg-tomtar och en Rolf Lidberg-tomte. Den lilla nallen med tomteluva, nittonkronorstomten som är köpt under en Globen-resa för säkert femton år sedan... Och där är tomten med luvan nerdragen till fötterna, som jag fick av goa Sigtunaelever och där är den fina trätomten som jag fick av klass 3A på min andra praktik.

Och många många andra.

Några har hängt med nästan hela mitt liv. Undertill har mamma skrivit:

-84 var jag två år gammal :)

Nu känns det jättejuligt!
Och supermysigt!!!

4 kommentarer:

  1. Underbart!
    Jag älskar julen och har också ett helt skåp fyllt med jultomtar :)

    SvaraRadera
  2. Darkangel; Ja så många har jag inte. Fast en liten låda :) Samlingen är... under uppbyggnad ;)

    SvaraRadera
  3. Det var många tomtar! Kul!
    Vi har bara tre tomtemöss och en liten tomte framme (och en snögubbe som lyser på väggen) än så länge :-)

    SvaraRadera
  4. Kattalena; ...och ändå känns det inte som så många när de väl är utplacerade. Jag är barnsligt förtjust i tomtar :)

    SvaraRadera