söndag 18 december 2011

Julmarknad i Wadköping

Lite synd var det allt om de som stod i stånden på Wadköpings julmarknad. Snålblåst och duggregn och väldigt glest med folk. Fast vid glöggen och pepparkakorna stod det alltid några människor :)
 Det är så mysigt i Wadköping tycker jag. Tänk lite snö på det här!
 Julgransutställning med granar pyntade av elever på folkhögskolan. Den som syns längst bort i bilden är pyntad enbart med återvunnen plast. Kul idé, även om jag absolut föredrar de traditionella kulorna...
 Och så det här gänget, som vädret och bristen på människor till trots, skuttade runt och gjorde reklam för barnteaterna. Och mer än gärna ställde upp på kort.
Efter en knapp timme knatade vi hemåt. Nu blir det Karlskogaland och kolakok.

5 kommentarer:

  1. Fast det bara skiljer 8 mmil så har vi flera cm snö, det har snöat i dagarna två och en natt.
    Tycker oxå att det är mysigt i Wadköping =)
    kram

    SvaraRadera
  2. Hannele; Ja, det är mysigt i Wadköping. Ett litet kvarter med gamla hus i ett (lyckat) försök att återskapa förfluten tid.

    Kort; Då misstänker jag att du bor i närheten av Kopparberg? Nu har det snöat lite här. Ett puder. Och jag önskar mig en lika vacker vinter som förra året!

    SvaraRadera
  3. Kattalena; Det var vår första (och enda) i Örebro. Lite snö hade inte skadat, men mysigt ändå :)

    SvaraRadera