söndag 25 december 2011

Juldagsdate(r)

På förmiddagen idag kom mamma, pappa, farmor och lillebror hem till oss och fikade. Vi måste ju passa på att träffa farmor och lillebror så mycket som möjligt nu, det blir ju inte så förfärligt många gånger om året...
Här demonstreras det senaste Zelda-spelet till wii, på allmän begäran.
 På kvällen åkte vi hem till familjen V på den årliga juldagsdaten.
Det är så roligt att träffa alla den här kvällen, även om det i år tyvärr var flera som inte kunde komma.
Tacos, supersmaskig cheescake och på bilden spelar vi ett julklappsspel. Jag vann ingenting, men sambon kammade hem en tjusig kylskåpsmagnet.
Glada barn mest hela kvällen. Här är söta Isabelle.
Nu är det natten.
Och ute blåser det så att det knakar i fönstren.
Inne myser vi (ja jag vet att ordet myser är vanligt förekommande just nu, men det är just vad julen är för mig -en väldig massa mys!).

10 kommentarer:

  1. Jag håller med dig att det är något visst med julafton och julen!
    Vi fick allt en grönjul men det gör väl inte så mycket!?
    Ha nu en god fortsättning på julen.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Karin. Det är ju helt onödigt att önska dig en god jul. Det har du ju verkligen fått som framgår av de härliga bilderna!!!!!
    Men det gör jag ändå.
    En RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT SLUT PÅ DET GAMLA ÅRET önskar jag dig av fullaste hjärta!

    SvaraRadera
  3. Verkligen mysigt! Ser så himla trevligt ut på alla julbilder.

    Men - en sån liten pyttegran som vi har i år, skulle ni nog få plats med. I går när ungdomarna var här enades alla om att vi aldrig haft en sötare gran och att kommande granar kommer att ha samma storlek.

    Himla gosig liten tjej... med pyjamas som matchar håret t.o.m.

    SvaraRadera
  4. Marie; Nä, julafton kom ju trots att det var grönt. Och dessutom sken solen!

    Lisette; Ja, julen har verkligen varit toppen! Önskar dig med en god fortsättning!

    Bloggblad; Ja, vi övervägde det... men här är alltså verkligen verkligen trångt!
    Och vi kommenterade också att pyamasen matchade håret. En jätterar liten tjej som var väldigt pigg trots att klockan var väldigt mycket kvällen :)

    SvaraRadera
  5. Man har alltid plats med gran!!!
    Julklappsspelet var en hitt. Mycket passande var det dessutom när jag sen startade bilen och lampan som varnar för att spolarvätskan är slut just började lysa....
    å den där lilla tjejen måste nog vara den sötaste som finns ;)
    //Elin

    SvaraRadera
  6. Mys är bra!!! Vilken bra dag med både släktträff och kompisjulfirande! Kylskåpsmagneter är någonting vi också skulle behöva :-)

    SvaraRadera
  7. Och så måste jag säga att bilden på katterna i sidhuvudet är så himla fin! Blir glad varenda gång jag går in på din blogg och får upp den bilden :-)

    SvaraRadera
  8. Elin; Nä, man har ju inte det... speciellt inte med två kattdamer. Ska granen välta är jag glad om den inte tippar över teven, gitarrerna eller något annat som helst inte vill ha en gran över sig...

    Kattalena; Jag är också lite förtjust i headern... men inser också att det inte är särskilt många dagar innan det är dags att göra en ny (igen).

    Vonkis; Tack detsamma :)

    SvaraRadera
  9. Du får hitta en lika fin bild till nästa header, det gör du säkert! Katterna i sig ser så himla mysiga ut :-)

    SvaraRadera