söndag 25 december 2011

Julafton

Det är något visst med julafton, det är då säkert. Jag (och alla barn) vaknar extra tidigt med ett äkta julaftonspirr. Ingen dag lyser väl ljusstaken i sovrumsfönstret så magiskt vackert som just denna...
Och tänka sig, tomten hade till och med varit och lagt en klapp i min julstrumpa!
 Lagom till elvafikat for vi till Karlskogaland.
"Hej hej" hojtar jag :)
 Sällskapsspel. Lillebror vann.
 Åh, vad jag önskar att vi hade plats för en julgran hemma!
 Efter lutfisk, Kalle Anka och ett riktigt redig julbord väntas det på tomten.
 Pappa och farmor.
 Och tomten dök upp!
(Oturligt nog hann jag inte träffa honom...)
 Men han delade ut finfina paket.
Lillebror hade önskat sig "underbyxor". Ja, det stod precis så på hans önskelista.
Till saken hör att han hade direktöversatt danskans "underbuksor" som ju är kalsonger. Men vi kunde förstås inte låta bli att shoppa ett par med den svenska betydelsen ;)
 Sambon fick en gitarr. På sätt och vis blev det ju nästan en present till mig med, för jag får ju höra när han spelar så fint här hemma.
Själv fick jag bland annat den årliga Stockholmsweekenden med mamma. Hotell, museer och den här musikalen!

Och vi hade en så himla himla mysig julafton!
Väl hemkomna sådär runt elva blev det lite glögg föra läggdags.
Jag älskar julen!

1 kommentar:

  1. Verkar ha varit en riktigt fin jul!!
    Vad gott med lutfisk! Det åt vi förr, men nu är det många år sen sist!

    SvaraRadera