måndag 5 december 2011

Ikapp

Under hösten har vi verkligen varit alldeles isolerade och inte gjort något annat än att jobba och skriva c-uppsats. Det har vi tagit igen de senaste dagarna.
Lägenhetsmässigt har vi s t o r s t ä d a t. Skurat alla vrår, tvättat alla överdrag, bytt ut vardagsrumsmattan, köpt nya julkuddar till soffan, burit in möblerna från balkongen osv.
Bakmässigt har jag på tre dagar gjort saffranskaka, pumpakaka, kokostoppar i två omgångar, pepparkaksgrottor, hallongrottor, pepparkakor, saffransbullar, chokladbollar, chokladtårta, blåbärstårta
och grötbröd.
Socialt har vi också tagit igen lite försummat umgänge. I lördags var det tio personer släkt -sambons far och syskon med familjer- här och kalasade. Och igår var vi sexton personer vänskapskrets och kalasade. Nu är jag lite uppdaterad på vad som händer runt omkring :)
 Gudbarnet visade att hon fått nya skor.
Och hon och hennes storebror hade gjort varsin pärlplatta till sambon. Sånt tycker jag är jätteroligt, när barnen har gjort presenter själva! Dessutom är det här ett rätt skönt syskonpar att ha på besök. De tog kritor och papper och roade sig sedan på egen hand på köksgolvet.
Idag hade vi en massa fikabröd över. Erika kom förbi en sväng på förmiddagen och på kvällen kom mamma och pappa som varit borta i helgen, och kvällsfikade. Bara en halvtimme tar det att åka emellan och det är ju faktiskt fullt överkomligt för lite besök sådär.

Dessutom provade pappa att flaxa fågeln på wii-spelet.
Man kan väl säga att han hade knycken, om än inte den rätta :D


I morgon är det universitet igen. Och vi ska förhoppningsvis få reda på opponeringsschemat.
Och nu är vi så ikapp med livet att det är läge att börja få ordning på julklappar och uppdatera adresserna på julkortslistan.
Tjoho!!!

6 kommentarer:

  1. Hihi, rolig film!!! Oj vad ni har hunnit med att ta igen alltså! Herregud! Den energi som ni måste haft dessa dagar hade jag inte haft något emot ;-)

    SvaraRadera
  2. Förstår ert slit med pluggandet =) Min dotter pluggar till miljöanalytiker på Linnéuniversitetet i Kalmar. Även på helgerna sitter hon med näsan i böcker eller lyssnar på föreläsningar på datan.
    Förstår att det var kul för er att få träffa släkt och vänner =)
    Mycket har ni oxå hunnit med under veckan.
    Gillar din pappa som spelar Wii, vi brukar oxå spela det hemma =) då är jag en hejare på bowling...men inte i verkligheten ;)

    Ditt gudbarn är bara så otroligt söt, hur gammal är hon?

    Kul att du kikade in och att du gillade min bild!

    SvaraRadera
  3. Hälsa din pappa och tacka för morgonens första gapskratt!!

    Vi får nog bli lite moderna och skaffa nåt sånt där .., vilket finurligt sätt att få motion ,-)

    SvaraRadera
  4. Kattalena; Jag fick en massa energi när vi plötsligt hade tid för något annat än att skriva :) Fast nu skulle jag kunna tänka mig en helg utan något alls inplanerat...

    Kort; Vi har verkligen ägnat all tid åt att plugga. Och det har ju lönat sig.
    Ja, visst är hon rar. Hon blir tre år i mars :)

    Elisabet; Vi var också ganska roade :) Och vår bräda står tyvärr mest bara. Fast det är säkert ett bra motionssätt. Och min mamma är en hejare på det. Hon slog våra rekord på slalomen igår!

    SvaraRadera
  5. Haha ÅÅÅÅH vilken härlig film! Satt här å fnittrade för mig själv åt hans underbara ljudeffekter :)

    SvaraRadera
  6. Malin; Man kan säga att han spelade wii med viss inlevelse :)

    SvaraRadera