fredag 30 december 2011

Vinsten

Idag har jag återlämnat nyckeln och tagit med mig inneskorna hem från förskolan.
Inte ett dugg kul tyckte jag att det var.
Alls.
Nu är det två veckors studier innan det är dags för den nya arbetsplatsen. Då på heltid.
Och det är förstås lite lyxigt att ha en fast heltidstjänst på bumsen, det förstår jag ju.
Fast jag gillade "mitt" dagis.
Som inte längre är mitt.
Fast jag har kvar samma chef.

Hur som helst. När jag kom hem hade jag fått paket.
Från bloggmadamen i det gula huset i landet Halland.
Se så flott.

Paketet innehöll den här tjusiga, så nu blir det ännu mer kissekattigt här. Ja, det visste jag ju, för den såg vi redan på lotteridragningen.
Vad vi inte såg på dragningen var det här som jag blev nästan ännu mer glad över.
Sand från Stensjö och snäckor från Ringenäs. Jag petade även dit några snäckor från egen samling, bland annat från Lofoten, som legat gömda i en ask alldeles för länge.
Tanken är att så småningom ta ett större lerfat och göra något lite tjusigare av det, men så här får det vara så länge.

Tack snälla Elisabet, jag blev verkligen jätteglad!!!

6 kommentarer:

  1. Åh så himla FINT! Jag hade också missat sanden och snäckorna...älskar snäckor och det där blev ju bara så vackert. Enkelt och vackert. :-)

    Grattis till vinsten!

    SvaraRadera
  2. Tankevågor; Ja, jag fick mig verkligen en glad överraskning. Såg att bloggmadamen hade skrivit om sanden i ett senare inlägg, men alldeles missat det tidigare :)

    Mian; Tack. Ja, jag gillar det :)

    SvaraRadera
  3. Åhhh.. så fint!
    Vill också vinna sand och snäckor i ett fat från västkusten ;-)

    SvaraRadera
  4. mossfolk: nej, ni har inte missat sanden och snäckorna .., det kändes så andefattigt med bara disktrasan och jag tycker sååå mycket om sand och snäckor och ljus själv, så jag tror att det får följa med alla gångerna.
    Monet har inte fått sitt paket ännu och där har nog julgodiset möglat ,-(

    SvaraRadera
  5. Gunnar; Och du ligger bestämt kvar där i kannan väl ;)

    Elisabet; Konstigt att hennes paket inte kommit fram än.
    Men jag blev jätteglad över mitt!

    SvaraRadera