söndag 18 december 2011

I Karlskogaland

Ännu mera julmys!
Idag rattade jag över Kilsbergen hem till mamma och pappa. Åt god middag, julpyntade och lindade kola. Riktiga kontraster var det på över- och undervåningen. Nere i köket stod mamma med en "svängigare" julmusik och var mitt i kolakok och julstök. Uppe arbetade pappa i biblioteket, i fåtöljen med lugn julmusik och tända ljus.
Filmade en liten snutt, men lyckades inte riktigt fånga myset fullt ut, där på övervåningen.

Hemresan sedan tog drygt två timmar istället för den sedvanliga halvtimmen. En lastbil på tvären gjorde att det var stopp i över en timme. Fast jag hade det varmt och skönt i bilen :)
Vilken mysig fjärde advent jag har haft!

6 kommentarer:

  1. Du har verkligen kommit in i en andra andning (julandningen) Med både kola, granar, julmarknad, julmusik, pynt, mossa i adventsstaken mm. Håller tummarna för att även ni får en vit jul!

    SvaraRadera
  2. Emma R; Fast mossan hamnar i julstaken redan till första advent. Och jag älskar julen! Lite tumhållning verkar kunna behövas :)

    SvaraRadera
  3. Vilken MYSIG filmsnutt!!! :-) En film som verkligen sprider julmys!
    TACK för titten!

    // Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Tankevågor; Det var mysigt där i Karlskogaland. Min mamma är en riktig julmänniska... och jag tror att jag har ärvt det :)

    SvaraRadera
  5. Förstår varför du gillar julen så mycket! :-)
    Mysigt med julpyssel!

    SvaraRadera
  6. Kattalena; Ja verkligen verkligen jättemysigt!

    SvaraRadera