torsdag 15 december 2011

Hur man (inte) tar julkort på två katter

I år blir det bara vanliga julkort. Men jag hade kanske en liten ambition att i dubbelkorten klistra in en fotad bild... Med Lurvig var det liksom aldrig några problem. Han parkerade sig där han blev placerad och tog livet med ro :)
I år föll katterna offer för tomteluvan. Chatter var först ut. Men man kan ju inte gärna ha ett julkort på en katt som ser ut som om den  tror att den ska dö...
 Chipper är lite mer stabil. Och hon fann sig i luvan... ett par sekunder... till hon fick syn på...
 ...tofsen! Som anfölls med besked.
 Och mitt i anfallet är det som om Chipper plötsligt kommer på att Chatter är där...
 Ett försök att inviga Chatter i leken, vilket snabbt leder till att Chipper blir ensam i soffan.
 Hoppsan! (det här fixade hon helt på egen hand. Det är inte vi som trätt luvan över huvudet på henne :) Nu blev det mörkt och svårt att hitta toffsen!
 Där var den. Haha. Fångad igen.
Tacka vet jag hundar när det gäller att ta julkort!

6 kommentarer:

  1. Bästa kattjulkortet har du ju på din "header" där dom två kollar in snöandet... jättefin bild.
    Men tomteluvebilderna är ju skitroliga ;-))

    SvaraRadera
  2. Hahahahah dööör, så roligt. Hahahaha <3 Kan du inte ha det här som en bildserie på julkortet? ;)

    SvaraRadera
  3. Gunnar; Ja jag har insett i efterhand att headern var det bästa. Nu har skrivaren hur som helst gett upp att skriva ut rätt färg (säkert en inställningsgrej förstås) så jag sparar helt enkelt julkortandet till nästa år.

    Malin; ...och då är det här bara ett urväl bilder. Rent hopplöst var det fast vi var engagerade båda två!

    SvaraRadera
  4. Haha, så roliga bilder. Katter vinner alltid!

    SvaraRadera
  5. Ruta Ett; Haha, ja jag har insett det... :)

    SvaraRadera
  6. Ja, jag säger som tidigare kommentatorer .. hääärliga bilder!
    Katter är bara så egensinniga!

    SvaraRadera