tisdag 13 december 2011

Hoho! Julstämningen?!?

Nu har vi visserligen adventspyntat, men någon vidare julstämning har inte infunnit sig. Att det redan är lucia och tre ljus är tända i ljusstaken känns helt absurt. Vi har haft fokus på universitetet och jag har inte ens sett ett luciatåg...

Men nu, nu ska jag fokusera på julstämning.
Jag är ju egentligen superförtjust i julen!

Idag när vi kom hem hade det kommit julkort! Jag röjde bums på hyllan ovanför spisen :)
Whiii julkort!
 Och blir det luciatåget på teve.
Det funkar.
På fönstret smattrar regnet.
Adventsljusstaken lyser.
Mys under röd filt.
Om jag plockar fram lite tomtar i morgon kanske...

9 kommentarer:

  1. Grattis Grattis Grattis!!! fy tusan va bra gjort att C-uppsatsen är klar!!! :-D LÄngtar efter den dagen jag kan säga det samma!

    Fin ny bild i bloggen på kattyggarna på fönsterbräde. Samt mysig dag du verkar ha haft.
    Hoppas julstämningen infinner sig snart!

    SvaraRadera
  2. Ps, tog din "bergäran" på allvar och släpade med kameran på dagens promenix... ;)

    SvaraRadera
  3. Ps, tog din "bergäran" på allvar och släpade med kameran på dagens promenix... ;)

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag hamnade här via Evas blogg och måste bara kommentera header-bilden. Det var den sötaste jag sett på länge. Jag vill gosa med de kissarna!!

    SvaraRadera
  5. Vi har också haft regn i dag.Det är fortfarande lite snö kvar och is.headerbilden är så fin de är för goa katterna!
    Ha det.

    SvaraRadera
  6. Emma R; Ja, jag såg ju att du hade jättefina vinterbilder!
    Och tack tack! Det är både jätteskönt och lite vemodigt att vara klar med uppsatsen. Jag kommer förmodligen att sakna studierna massor sedan!

    Rebecka; Välkommen hit! Kattdamerna var helt förundrade över de stora blöta snöflingorna som föll utanför fönstret. Länge satt de sådär och kika på allt det vita :)

    Marie; Tjoho, vad kul att du kommenterar så mycket! Här är precis all snö borta. Och jag hoppas verkligen verkligen att den återkommer före julafton...

    SvaraRadera
  7. Ja, fram med tomtarna och den riktiga julstämningen! Hoppas du bloggar bilder på dina tomtar sen :-D

    SvaraRadera
  8. Kattalena; Självklart kommer bilder på tomtarna när de är framställda :D

    SvaraRadera
  9. Grattis Karin till uppsatsen. Bra jobbat! Hoppas några mer julkort trillat in. :)

    SvaraRadera