lördag 10 december 2011

Efit

Dags igen. För efit.

Det började väl lite sådär. Dels sov jag betydligt längre än jag brukar... och dessutom glömde jag alldeles bort starten. Som tur är fotograferar jag mest jämt i allafall, så de tre första bilderna är tagna där någon gång mellan åtta och halv elva...

Inte ens sconesfrukost blev det idag. Det var nog bara för att vi inte lyckats få en tvättstugetid i morse... Och på bordet ligger julfrimärken och oinslagna julklappar.
Här ser man. Den högra julstjärnan bryr hon sig inte om, Chatter. Och den vänstra slutade vara intressant när vi ställde den bakom orkidén. Däremot är begonian i köket alldeles demolerad...
NU har jag kommit på att det är efit!

11.15

Frisören står för första bilden.
Kikar på enkel uppsättning och är mycket nöjd med att frisören förstår på pricken vad jag är ute efter!
12.15
Firar på Vasa att båda har fått jobb. Alla anledningar till att fika på Vasa är bra :)
13.15
På väg hemåt. Det blir liksom inte riktigt ljust idag (heller). Och snön har försvunnit. Men i skyltfönstren är det juligt värre!
14.15
Skriver ut den uppsats som vi ska opponera på på tisdag. Hög tid att börja läsa in sig på den nu.
15.15
Sitter i köket och läser uppsatsen vi ska opponera på...
 16.15
...och skriver anteckningar...
 17.15
Sambon har kommit hem från storhandling och jag tar tag i disken. En diskmaskin skulle inte sitta fel :)
 18.15
Tvättstugan. Vi brukar ju försöka ha den lördag morgon, men nu hade någon annan hunnit skriva upp sig före. Nästa lördag är det som vanligt igen.
19.15
Vi sitter i soffan och diskuterar kommentarer vi gjort på uppsatsen. Kattdamerna ligger i fåtöljen :)
 20.15
Kollar igenom referenserna. Chipper hjälper till.
Och nu får det vara nog för idag. Resten av kvällen blir det te, stickning och How I met your mother-avsnitt.
Helt hjärndött.
Och väldans avkopplande.

16 kommentarer:

  1. Alltid lika kul att komma in på din blogg och se bilder på dina katter

    SvaraRadera
  2. Kollar in EFIT och inte mycket julstämning nä :) Men kul se dig på bild.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina katter du har :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till jobbet!
    Katter brukar ha en förmåga att hitta favoritblommor att tugga på. En gång köpte jag kattgräs åt katterna och ställde den på favoritblommans plats. Men se de struntade i gräset och fortsatte glatt att tugga vidare på ampelliljan istället...

    SvaraRadera
  5. Annika; Fast idag har det inte blivit så mycket kattbilder ser jag...

    Micke; Jag figurerar allt på bild ibland. Fast står hellre bakom kameran ;)

    Jea; Ja, det tycker ju vi med... och jag som inte ens tycker om katter :)

    Vonkis; Tack! Hon är helt hopplös med blommorna. Kattgräs har vi gett upp för ett bra tag sedan nu.

    SvaraRadera
  6. Anne-Lie; Det är inte riktigt vad jag brukar välja, men plötsligt var det vår tur och bakom oss var det en hel massa kö. Då var det lättast att säga "jag tar samma" när sambon hade beställt :)

    SvaraRadera
  7. Och här tittas det också in och jag ler när jag ser tvättstugebilden .., det tycks vara det människor mest sysslor med på helgerna ,-)

    SvaraRadera
  8. Elisabet; Ja, men det är ju då det finns tid till det. Egentligen hade vi tänkt hoppa över den här veckan nu när det ändå inte fanns tid lördag morgon... men så insåg jag att det nog ändå behövde tvättas och turligt nog hade någon strukit sitt namn från listan just ikväll.

    SvaraRadera
  9. Så kul med EFIT! Fina bilder! Jag missar varenda gång… men nästa ska jag banne mig skriva in påminnelse i mobilen på :-)

    Och vad mysigt att ni pluggar tillsammans. Kul att kunna diskutera och ha läst samma saker!

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder på stjärnan och katterna.Rätt att fira på kondis!
    Snön är kvar vi eldar, tänt va de här.
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Hej, hej!

    Inne och kikar på din EFIT dag. Mmmm winerbröe me choklaaaaaaaaaadäe, är inte fel!

    // Anna

    SvaraRadera
  12. Mossfolk; Ja, ställ mobilen :) Det har nog både sina för- och nackdelar att plugga samtidigt. Mest fördelar tror jag :)

    Marie; Åh så mysigt att kunna elda. Vi förbrukar värmeljus :)

    SvaraRadera
  13. Så jättefina katter ni har =) Älskar bilden där de båda sitter i fönstret och tittar ut.
    En stor tomte blev i tusen bitar efter det Rambo trodde att även han kunde rymmas i fönstret.
    Ha en fin vecka! kram

    SvaraRadera
  14. Kikar in igen för att se resten av din dag, sista bilder var ju för sitt med kissen som hjälper till

    SvaraRadera