onsdag 21 december 2011

Dramatik på stan

Vi tog en liten runda över stan på eftermiddagen.
Folk som julhandlar för fullt!
Julgransförsäljning i varenda hörn.
Två pikébussar står parkerade på gågatan och just som jag skojar om att poliserna måste ha varit väldigt fikasugna kommer ytterligare en pikébuss och två polisbilar insladdande och bromsar så att det blir slirspår i gruset.
Det visade sig vara väpnat rån i ur-affären.
I tidningen senare står det att vapnet var en skruvmejsel och att rånaren övermannats av kunder.



Jag undrar:
1) Behövdes det verkligen tre pikébussar och två polisbilar för att ta hand om en redan övermannad rånare?
2) Hur tänkte rånaren när han valde att försöka hota till sig pengar (med en skruvmejsel) mitt på ljusan dagen när affären var full med kunder?

/Fröken Mossfolk -där det händer

3 kommentarer:

  1. Poliserna kanske inte visste att rånare bara hade en skruvmejsel? ;)

    SvaraRadera
  2. De la realidad; Nä, men jag tänker att de redan visste att han var övermannad? Får de inga rapporter på vägen?

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag har en son som är polis (och vars pappa är polis) är jag JÄTTEGLAD och tacksam att det kommer flera bilar till undsättning.
    Utifall att.

    SvaraRadera