onsdag 28 december 2011

Den sötaste julklappen

Julen kom... och nästan gick.
Ja, det kändes i allafall lite så eftersom den 27:e bums blev arbetsdag. Och den 28:e.
Och hjälparns vad segt det kändes att knata iväg igår. Tills jag kom på att föräldrarna förmodligen inte heller alls ville jobba mellandagarna utan mycket hellre vara med sina barn. Och att jag var en riktig turnissa som ju faktiskt är den som fått vara med barnen.

I morgon är det ledig-dag.
Och på fredag är det den allra allra sista där på den där förskolan där jag trivs så bra.
Vecka tre börjar jag på nya jobbet...

Hur som, i gårkväll var Erika och Tommy här på middag.
Och jag fick årets sötaste julklapp! Erika hade virkat ett par tofflor, som passade mig alldeles alldeles prima.
Ja, jag tog allt ett par bilder också, men alla är så fullt koncentrerade på efterrätten att de ser förfärligt sura ut. Och så var det ju inte alls.

Så söta tofflor :)

5 kommentarer:

  1. De där härliga tofflorna skulle jag inte kunna ha här...då skulle katterna hänga i mina hälar i de där roliga bollarna. :-)

    Men det kanske var det som var meningen!! :-) Vad roligt era katter ska ha nu när du tassar runt i dem!

    // Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Ja vilka mysiga och fina tofflor!
    Lite sorgligt med sista dagen på dagiset kan jag tänka. Hoppas att det blir lika bra på nya stället!

    SvaraRadera
  3. Lisbeth; Jag trodde att kattdamerna skulle vara mer intresserade av toffsarna än de var. Än så länge sitter de kvar :)

    Kattalena; Jag tyckte att det var så gulligt att hon gjort dem till mig!
    Och det känns jättetrist att lämna den här förskolan... men så blev det och det blir säkert bra på den nya också.

    SvaraRadera
  4. Ja, det kommer säkert att bli bra på nya förskolan också! Och ja, supergulligt av henne att göra dem till dig! Jag hade gärna fått ett par sådana i julklapp :-)

    SvaraRadera