fredag 30 december 2011

Dagens (kvällens) Chatter

Lilla Chatter har fört ett förfärligt oljud ikväll. Hon jamar, morrar, skuttar runt och verkligen leker. Vi tar båda för givet att det är den tigerfärgade musen som hon hittat -den har varit spårlöst försvunnen i ett par veckors tid och det är bara den hon verkligen leker med.
Efter ett tag ser jag att hon faktistk leker med något som rullar. Det gör inte den tigerfärgade musen.

Hmm....
Det är alltså inte den tigerfärgade musen som hon leker så med. Däremot har mina nya fina julklappstofflor numera (redan) en toffs mindre.
Och Chatter är jättenöjd!
(jodå jag gjorde genast ett tappert räddningsförsök, men toffsen var redan alltför anfäktad för att sys på)
Hon dribblar iväg den över golvet, kastar upp den i luften och bär stolt omkring på den. Alltmedan hon l å t e r.
Vår lilla marodör.

5 kommentarer:

  1. Jag bara sitter här och ler stort.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Hehe! Alltså blev katten minst lika glad för tofflorna som du! :-D

    SvaraRadera
  3. Lisbeth; Det hade ju rätt ;)

    Kattalena; Haha, japp här blev dubbel glädje för de fina tofflorna :)

    SvaraRadera
  4. Haha, vad roligt att det var flera som uppskattade presenten :D

    SvaraRadera
  5. Erika; Jag hade förstås gärna haft kvar den på tofflan... men Chatter och jag var liksom inte helt överens där.

    SvaraRadera