måndag 14 november 2011

Precis exakt just nu

I fredags var samtliga av våra små på förskolan mer eller mindre hostiga och snoriga. Jag tyckte att jag sprang med ett snorpapper i handen näst intill konstant den dagen. Så... det kom förstås som ett brev på posten. Igår misstänkte jag att det var på gång och idag var det bara att plocka fram näsdukspaketen och halstabletterna igen. Höst, ljuva förskolehöst...

Men analysarbetet fortgår. Intervjuerna är indelade i olika principer, analyserade enligt meningskoncentrering och ska nu föras in i uppsatsen. Jag skriver. Sambon läser och citerar. Diskuterar upplägg. Och Chipper är... med (på).

Det ska sägas att hade det inte varit för tidspressen hade det varit rätt mysigt att skriva c-uppsats. Faktiskt!

2 kommentarer:

  1. Va ni jobbar och står i!
    När jag jobbade på dagis var jag konstant förkyld, en nackdel. Tur att ni har katterna att fråga.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Marie; Jag trodde att jag hade skaffat mig ett prima immunförsvar... men nu börjar jag tro att förklaringen var att det var sommar och barnen helt enkelt inte var förkylda.

    SvaraRadera