lördag 5 november 2011

Nagelkonst

För ett tag sedan såg jag det HÄR inlägget från unga Sweet K.
Marble Art.
Som trolleri, tyckte jag.
Och idag fick jag för mig att prova själv.
Nu skulle det visst helst vara något särskilt sorts långtidstorkande nagellack. Jag googlade på det och konstaterade att mina märken kostar en femtedel av det som användes i filmen... Men det fick gå ändå.
Fast kära hjärtanes vilken tid det tog!
Tufft resultat! Fast jag nöjde mig med en nagel. Alla ska kanske göras någon gång när jag faktiskt ska vistas bland folk och inte sitta isolerad med uppsatsskrivande.

En himla kul idé, att göra på det här sättet! Tycker jag.

7 kommentarer:

  1. Men åhh vad cooolt! Riktigt snyggt blev det.

    SvaraRadera
  2. Malin; Prova! Det var inte alls svårt... men tidsödande och kanske en smula oekonomiskt. Jag hade inte riktigt tålamodet :)

    SvaraRadera
  3. Blev riktigt cool men måste vara jobbigt att göra på alla 10.
    O det ser faktiskt väldigt svårt ut att göra !

    SvaraRadera
  4. Shit, vad snyggt!!! Måste jag ju också prova! Fast jag har jättedåligt tålamod med sådant :-D

    SvaraRadera
  5. Klara; Tack för tipset!

    Miss Piggy; Ja, jättejobbigt att göra på alla tio! Men det var inte alls svårt... brar tidskrävande.

    Eva; Jag är fortfarande lite fascinerad :)

    Katta; Ja prova, det tycker jag absolut! Jag ska göra det ordentligt någon gång när jag ska vistas lite mer redigt bland folk ;)

    SvaraRadera