tisdag 15 november 2011

Lite mera sjukdom och lite mera uppsats

Jag fascineras ofta över saker. Just nu fascineras jag över att medelantalet unika besökare på den här bloggen har varit 140/dag den senaste veckan. Och inläggen har i stort sett bara handlat om sjukdom och uppsats. Mest uppsats. Nästan bara faktiskt.
Det verkar ju vara en lyckad kombination så jag kör vidare på det (eller egentligen är det så att jag absolut inte har något annat att skriva om just nu). Idag är nämligen sambon själv på grupphandledningen. Han kom in med en mugg te och mackor till mig på sängen i morse...kort därefter kom han med alvedon, en toarulle och en påse att slänga förbrukade papper i. Nice...
Han tyckte inte att det var ett dugg nice. Han gav mig mer eller mindre utegångsförbud och deklarerade att han absolut inte ville sitta bredvid mig på universitetet.
Jag har eventuellt en viss förståelse för det. Jag är förkyld. Riktigt förkyld. Med en hosta from hell. Ja, så låter det i allafall. Och jag har inte vågat kika, men kan tänka mig att jag ser ut därefter.
Det finns inte riktigt tid för sånt just nu! (finns det någonsin det?)

Universitetet då? Jo, vi har skrivit på för fullt i helgen och faktiskt fått en massa gjort... Nu är frågan bara om vi är på rätt spår. Det är det vår handledare ska tala om idag på grupphandledningen. Den som sambon sitter på just nu. Och jag känner verkligen verkligen att jag också skulle ha behövt sitta där.
Lite nervöst är det. Har vi slagit oss in på fel spår innebär det ju en väldig massa omarbete... och nu har vi liksom börjat skriva mot tiden. Den 25 november har vi räknat med att vara så gott som klara bortsett från småfix. Det är bara en och en halv vecka kvar...


Någon som är väääldigt nöjd med tillvaron just nu är Chipper. Jag tror inte att det ingår i hennes plan att matten och hussen ska jobba heltid borta på dagarna, sen efter jul :)

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt med en kisse i famn när man känner sig krasslig, ja mysigt när som helst för den delen.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Matte; Ja, det är en väääldigt kelig kisse. Så fort hon får tillfälle kommer hon uppklättrandes och lägger sig till rätta. Så nära som möjligt :)

    SvaraRadera
  3. Krya på dig!!! Jobbigt med förkylning...
    Ser himla mysigt ut att sitta i soffan med katt i knät, varmt och skönt :-)

    SvaraRadera
  4. Kattalena; Det ÄR mysigt! Fast just precis idag hade jag verkligen behövt gå på den där handledningen...

    SvaraRadera
  5. Tråkigt att vara sjuk !
    Krya på dig !

    Tänkte höra med dig vad din sambo önskar sig i present,har inte ditt nya nummer så därför skickar jag här :)
    Tyvärr så kan jag inte komma på hans stora dag. Jobbar som vanligt. Men de andra trollen kommer :)

    SvaraRadera