måndag 7 november 2011

Hur det gick

På väg. Så känns det just nu i livet. Och det känns bra.
Den här dagen började med ett tandläkarbesök. Bedövning, borr och misshandel på hög nivå i form av tandstensskrapning.

Sned i munnen trampade jag sedan iväg och gjorde den sista intervjun till c-uppsatsen.

Väl hemma hann jag sörpla i mig lite soppa (bedövningen hade fortfarande inte släppt. tror knappt någonsin att jag blivit så bedövad tidigare). Det var ett projekt i sig... strax efter det intressanta intagandet av soppa kom fastighetsskötaren och skulle laga vår lampa, som inte går att släcka, över spisen . Det gick sådär och slutade med att inte heller fläkten gick att stänga av med knappen. Han skulle återkomma i morgon...

Och sedan knatade jag iväg på anställningsintervju. Nu hade jag ju redan träffat både hon som är chef och den som representerade den ena förskolan, så det var rätt ofarligt... fast inte mindre svåra frågor för det. Exempelvis; om vi nu ringer din referens, hur säger de då att du är som pedagog i förskolan?
Hmm... det skulle jag med vilja veta. Kanske?

Nu är det kvällen.
Transkribering av intervjuer.
På språng mot ett nytt liv. Det börjar kännas förfärligt sorgligt att pluggartiden går mot sitt slut. Jag har verkligen älskat att studera! Men det känns däremot bra att det är mycket på gång.
Sånt gillas :)

2 kommentarer: