torsdag 3 november 2011

En liten tillbakablick

Det är ju lite knasigt, för jag har absolut ingen del alls i resultaten... och ändå blev jag lite småstolt, när jag kikade in på gamla arbetsplatsens hemsida och såg att en av mina gamla elever blivit klubbmästare på ponny, och att den som vunnit KM på stor häst red den första hästen jag red in själv.
Sune. Han var så liten så liten som föl. När jag började i S-tuna tog hans mamma Lillan med mig över hindren. Jag höll mest i mig :) Sune och jag var aldrig särskilt kompatibla i ridhuset, men han var en klippa just att rida in och vi trivdes rätt bra, båda två, med att lufsa över stock och sten i skogen... Han gick precis överallt och hade stenkoll på fötterna. Senare såldes han och var privathäst ett tag... och nu är han ridskolehäst och kommer gissningsvis att fortsätta med det till pensionsdagar. Lilla Sune.
Ja, det var väl bara det. En liten reflektion :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar