torsdag 10 november 2011

Efit

Uppdaterat 23.15
Uppdaterat 11.50

Efit idag. Ska verkligen försöka att komma ihåg det!

06.30
Chipper har börjat sova på köksstolen i stället för vår säng på natten... Hmm...
 07.30
Te på g. Mariebergste blev det, ja det heter så. Och dagens i-landsproblem är att jag inte riktigt vet vad jag ska ha på mig när jag ska leka på dagisgården. Har varma kläder... och regnkläder... men det är yttert tveksamt om regnkläderna går att sätta utanpå den varma jackan?
Fortsättning följer under dagen. Nu ska jag skutta iväg för bara några timmar på förskolan...

08.30
På förskolan. I personalens omklädnings/kapp-rum hänger kläder för alla väder :)
 9.30
Dags för samling. Och jag blir superimponerad över den hon som på ett jättepedagogiskt sätt fångar alla barn under en genomgång av vattnets kretslopp. Inspirerande som bara den!
 10.30...
...är vi ute... och jag har inte en tanke på att ta kort.

11.30
Dags för mat. Dukat och klart. Och jag ska gå hem. Jobbar bara tre timmar på torsdagar.
Nu blir det en eftermiddag på universitetet... Fler bilder kommer framåt kvällen :)
  
12.30
Sambon har kommit hem från jobbet och vi ska precis åka till universitetet
 13.30
På föreläsning/information om opponeringarna...
 14.30
Fortfarande information...
Det är vår handledare som också är kursansvarig, som berättar och jag tycker verkligen att han är bra! (fast det här med teknik är som synes kanske inte hans starkaste sida -white board och OH duger fint ;)
 15.30
Storhandlingen precis avslutad. Det blev riktigt billigt den här veckan... undrar hur mycket vi glömt...
16.30
Telefonprat med vännen Erika... och jag meddelar att jag inte ska gå på kören eftersom jag förmodligen kommer att hosta bort hela kvällen då (jag känner mig frisk som en nötkärna men har en rätt envis rethosta). Chipper ligger i sin bur.
17.30
Fixar med inledningen på c-uppsatsen...
 18.30
Sambon har kommit hem från ett möte på jobb och fixat kvällsmat. Och jag telefonpratar med Anna från Lidköping. Det var eeevigheter sen vi pratade... det är det nästan varje gång... och ändå känns det inte alls som det när vi väl hörs.
19.30
Pluggar, pluggar, pluggar.
Chatter ligger på fåtöljens ryggstöd och tycker att vi är väääldigt tråkiga.
 20.30
Chipper tycker att det är dags för gospaus och klättrar upp hos sambon för kel under hakan och slickpussar på kinden. Myskissen!
 21.30
Och vi skriver och skriver. Och skickar ömsom mail och ömsom datorerna mellan varandra för korrekturläsning, tips och inspiration och bekräftelse :)
 22.30
Nu börjar det gå trögt. Sambon har hamnat i en mer vågrät position och jag sitter i fåtöljen. Chipper är med.. förstås (Chatter också, hon ligger fortfarande på fåtöljens ryggstöd och pratar så fort jag rör mig).
 Det fick bli dagens sista bild. Så har vi haft det idag. Ganska exakt faktiskt :)

13 kommentarer:

  1. Vilken söt liten Chipper! :-) Te är gott och värmande..
    Fast duuu, du veet väl att det heter Förskola och inte dagis? :-p (säger en snart nybakad lärare med inriktning på förskola och förskoleklass)... :-p

    Kikar in senare igen! Ha en fin dag. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt kissekatt!

    Ja det brukar vara lite jobbigt med ytterkläder så här års, tror vi har framme allt från sommar- till vinterkläder att varva mellan. Ibland är det jättevarmt för att nästa dag vara jättekallt :S

    SvaraRadera
  3. Söt katt du har. Härliga färger.

    SvaraRadera
  4. Super söt kisse :)
    Röda katter är ju så himla fint :)

    Hoppas du får en fin dag.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  5. Min outfit för tillfället är långfillingar! :D Jätte sexigt! :D

    Ha det gött

    // Anna

    SvaraRadera
  6. Gott med te! Kikar in igen lite senare för att se resten av dagen.

    SvaraRadera
  7. Nnika; Ja, jag vet. Men blandar ändå begreppen lite... som du nog märkte :)

    Nienna; Det har ju varit en väldigt varm höst också... för mig är det helt okej med lite kyla och vinter nu ;)

    Ulrika; Nästan lite skönt när hon ligger för sig själv. Annars ligger hon oftast på någon av oss. Goskatten.

    Thinki; Ja, vi hade en sån tur att de här kattdamerna hamnade hos oss!

    Gurkiss; Jag har aldrig haft någon favoritfärg på katt, men förstod från katthemmet att röda katthonor är ganska eftertraktade...

    Anna; Ja... men det blir så varmt inne. Ska investera i ett par bra överdragsbyxor någon dag :)

    Charlotte; Vi har en väldigt hög tekonsumtion här. Gott och roligt med lite olika sorter :)

    SvaraRadera
  8. Hihi, jag känner igen lilla handen på bilden 11.30 :D

    SvaraRadera
  9. Vi släpar en massa ytterkläder fram och tillbaka mellan hem och skola/förskola varje dag. Ena stunden är det kallt och nästa varmt... Fast jag är glad att det inte snöar än :-)

    SvaraRadera
  10. Heh, ja, jag blandar också lite ibland.. :-p Vi skriver om utomhuspedagogik.. :-) Vad skriver du om?

    Roligt med bilder från förskolan. :-) Hoppas det gått bra på universitetet idag med..
    Kram

    SvaraRadera
  11. Har ni inte arbetskläder på förskolan? All utelek måste ju slita enormt! För att inte tala om hur svårt det är att klä sig om det är kallt på morgonen men hyfsat varmt på dagen!

    SvaraRadera
  12. Erika; Det kan jag tro :)

    Sofia; Jo, men tänkt vad mysigt med snö. Mycket ljusare och renare... och lättare att klä sig :)

    Anni; Jag vet faktiskt inte om eller hur mycket utekläder personalen har via jobb. Jag har ju hur som helst bara en väldigt liten tjänst parallellt med studierna.

    SvaraRadera