söndag 9 oktober 2011

Trippelkalasande

På eftermiddagen for vi upp till sambons syster och svåger för trippelt kalasande. En sjuttioåring, en tjugosexåring och en tjugotvååring hurrade vi för :)
Tjusigt dukat långbord med finfina höstdekorationer i form av lönnlöv och äpplen.

Och massor med prat och kalasgod smörgåstårta... med kakor innan. Och nu undrar jag just, brukar man äta kakor före smörgåstårta? (sambon påstår att jag frågar det efter varje kalas...)
Katten Hero, som är en Maine Coon, väger mer än våra kattdamer gör tillsammans.
Och så spelar systersonen, han som nu går i trean på gymnasiet en sväng på gitarren. Han är riktigt musikalisk och spelar förutom gitarr även piano och trummor... och en liten gnutta fiol har jag med förstått.
Sambon plinkar också en liten truddilutt, men det blev inte fångat på film.

När vi åkte hem skickade sambons syster med oss en finfin pumpa, lök, kålrot rödbetor och palsternacka från Ölands skördefest ♥.
Whiii vilken trevlig eftermiddag/kväll!
Och jag tycker verkligen så himla mycket om de här människorna!

3 kommentarer:

  1. Verkar ha varit ett riktigt trevligt kalas! Låter lite på fel håll med kakor före smörgåstårta, men vad vet jag ;-)
    Huvudsaken är väl att det smakade gott i alla fall!
    Mysigt med gitarrspel!

    SvaraRadera
  2. Nää, inte kakor före smörgåstårta. Möjligtvis si så där 2-3 timmar efteråt :-)

    SvaraRadera
  3. Kattalena; Det var ett toppentrevligt kalas och jag älskar när någon kan plockan fram gitarren sådär. Han är dessutom riktigt duktigt!

    Mian; Nä, jag har heller aldrig gjort det tidigare. På de kalas jag förut varit på har smörgåstårta varit först (eller bara) eftersom den är så matig... Hur som helst är det hur gott som helst och den här var det dessutom massor med räkor på :)

    SvaraRadera