lördag 8 oktober 2011

Oset

När jag vaknade i morse kraxade jag värre än kråkor. Knappt ett ljud fick jag fram och den där fyra timmar långa körövningen var bara att glömma. Förkyld och skruttig dessutom. Men det blev bättre och värsta hesheten släppte och på eftermiddagen bestämde vi oss för att ta reda på om gässen som flyger så målinriktat mellanlandar vid Oset -ett naturreservat i utkanten av Örebro.
Det blev vägen om biltvätten. Helkapellet hade blåst av och kajorna hade skitbombat vår bil med hela sin förmåga. Den var dränkt i fågelskit (igen)!

Gässen fanns på Oset. Och jag konstaterade att grågäss och Canadagäss flyger tillsammans. Hade ingen aning om det...
 Fika hade vi förstås med oss. Varm choklad och smörgås. Och aldrig smakar det så bra som ute!
 Man blev mycket piggare av den friska luften! Och allt det vackra! Höstiga....

En liten bonusbild. Sambon passade på att fotografera när jag hade balanserat genom det sanka området, klättrat upp på trädroten och nu balanserade med ena foten på en trädrot och andra på träramen. Mellan benen flyter ån :)
Jag älskar den här årstiden!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad vackert! Oset är mysigt alla årstider.

    SvaraRadera
  2. Härliga färger.
    Här blåste nästan alla färger bort i går...

    SvaraRadera
  3. Maggan; Ja, det är sant. Jag gick där väldigt mycket när jag bodde på Öster och framför allt när Lurvig kunde gå. Nu är vi bara där någon gång då och då.

    Gunnar; Jag hoppas att de får sitta kvar lite till. Tycker inte att jag har njutit klart av allt det vackra än :)

    SvaraRadera