onsdag 5 oktober 2011

Nu och sedan...

Det börjar närma sig den där skarven mellan "nu" och "sedan". Vi har dragit igång med c-uppsatsen. Oktober är här. I januari är vi klara med studierna.
Det är inte klokt vad fort tiden har gått!

I förmiddags började sambon skriva ett cv. Det är liksom dags nu, att börja söka jobb.

Planen är till att börja med ganska blygsam. Vi tar det jobb vi får -så måste det ju vara.
Vi kommer förmodligen att bo kvar här en längre tid och har förhoppningsvis fått jobb så att vi kan spara pengar. Hyran är billig. Läget är... centralt.

Och drömmarna har förvandlats till just planer. Ja, långsiktiga sådana, med en touch av dröm ännu, eftersom vi ju inte har någon jobbgaranti. Vi tittar i bostadsbilagan som dimper ner i brevinkastet varje söndag, trots att vi vet att det ligger minst ett och ett halvt år in i framtiden innan det är läge att börja titta på riktigt. Vi är ganska på det klara med hur vi vill ha det, på vilka bostadspunkter vi är överens, och vilka vi inte har samma önskemål om.
Och vi pratar hund. Inte nu. Men sedan. Diskuterar raser fram och tillbaka. Som en mix mellan dröm och plan.

Det är liksom en ny del av livet som börjar, då om några månader. Med nya förutsättningar...
Rackarns vad spännande :)

(nu tar alla "lev-i-nuet-människor" sig för pannan och min mamma undrar förmodligen lätt förfärat om vi verkligen har tänkt skaffa en ny hund ;)

3 kommentarer:

  1. Ha ha, jag kallar mig inte direkt en "lev-i nuet-person" men jag medger att jag har gjort allt precis samtidigt. Man KAN ju göra så också och det KAN fungera jättebra det med! Har jag lärt mig på vägen :) Var nånstans kunde jag läsa om barnplanerna då..? ;)

    Och du, nu behöver jag ett råd av dig på min blogg! Kolla!

    SvaraRadera
  2. Du sa någon gång att jag precis lämnat allt detta ni drömde om.

    Vill bara ge er rådet att drömmar ändras, hela tiden, hela livet.

    Men vad ni än gör, så sluta aldrig drömma. :))

    .... o jag tror allt jag längtar lika mycket jag till Januari. Enbart för att få följa ert fortsatta liv o just era drömmar.

    SvaraRadera
  3. Maria; Haha, ja vi kör på en sak i taget i stället :)

    Husan; Klart att drömmar förändras... eller att nya tillkommer :) Fast jag tror inte att det är så farligt att vara nöjd med det man har ibland också.
    Hur som helst, det är ju inte riktigt i januari mina drömmar kommer att infrias. Däremot hoppas jag på att jobb då -en fast ekonomi är liksom en förutsättning.

    SvaraRadera