torsdag 13 oktober 2011

När man närmar sig trettio...

Eller kanske ett frågetecken hade passat bättre.
Hur som helst, min kropp börjar bli gammal. Haha, jo, det är sant. Och allt beror på att jag börjar närma mig de magiska trettio. I allafall om man får tro sambon som passerade sträcket för flera år sedan.

De senaste två åren har min mage sagt upp sig för en sak i taget. Kaffe, rött vin, kokt ägg, pannkakor och äggstanningspajer och nu har vi precis konstaterat att inte heller trattkantarellerna fungerar.
Det andra kan jag klara mig utan, men trattisar är ju, näst hjortronsylt, det godaste som finns!

Jaja, det kunde vara värre.
Förstås.
Ett av konstverken på Open Art i somras :) 

7 kommentarer:

  1. Och efter ytterligare 30 år är du lika gammal som jag är nu - då finns det kanske inte nåt kvar som funkar att äta... eller också har du hittat nån livsstil som passar magen. Har du testat Ayurveda? Där lär man sig vilken typ man är och äter efter det... Jag kan inte mycket om det, men var på en weekend på ett sånt hälsohem och har hört och läst en del. (Lite för krångligt för mig som är superlat!)

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Jag har en moster som håller på med sådant... men tycker kanske att det är lite väl komplicerat. Överhuvudtaget tänkte jag inte lägga om några vanor så länge det inte är värre än så här :)

    SvaraRadera
  3. Pannkakor? Kan du inte äta det? Stackare. Jag skulle nog sörja det mer än trattisarna faktiskt. Men så är jag inte så förtjust i svamp heller.

    SvaraRadera
  4. Nämen WOW! Om jag får säga så! Det där med pannkakor, ägg och kantareller har drabbat mig!! I am not alone alltså ;) Fyllde ju 30 i våras så det är alltså därför, ha ha. Jag har efter senaste graviditeten varit extra känslig för en massa olika saker, jag kan absolut inte äta ngt med för mycket socker heller, då blir jag nästan sjuk på riktigt. Jag trodde det hade med tre täta graviditeter att göra men du har ju inte fött barn (vad jag vet) och har märkt saker ändå.. Kaffe går bra om det inte är för sent på eftermiddagen och rödvin har jag aldrig kunnat dricka (har öht inte druckit alkohol på fem år) så det vet jag inte.

    SvaraRadera
  5. De la realidad; Nä, pannkakor går bra men... smörstekta trattisar på rostat bröd. Mmmm!

    Maria; Ja, men vad trevligt att jag inte är ensam vekling. Började känna mig helt sjuklig, och det är inte en helt angenäm känsla när man är van vid att vara friskus ;)

    SvaraRadera
  6. Jag har också blivit mer och mer känslig mot allt möjligt! Men det var nog senare än trettio dock. Men nu reagerar jag på en massa olika saker som jag aldrig reagerat på förut. Jättetråkigt, tycker jag , som alltid kunnat äta allt förut :-)
    Vi får hoppas att det inte uppstår fler konstigheter i alla fall :-)

    Roligt konstverk!

    SvaraRadera
  7. Kattalena; Ja, nu får det vara tillräckligt :)
    Det fanns en massa sådana här gubbar i Örebro på den där utställningen som varade hela sommaren. De satt, målade, lagade cyklar, sov under parkbänk, rensade rabatter osv. Jättekul!

    SvaraRadera