onsdag 26 oktober 2011

När det blir ljusare igen

"Tänd ett ljus, för aallt du tror på, för den hääär planeeten vi bor på" nynnar jag vid köksbordet på morgonen. Alldeles ärligt har det känts lite småtungt ett tag. C-uppsatsen har minst sagt spretat, jag trodde dessutom aldrig att vi skulle få ihop föräldrar till intervju. Att bli klara i tid hänger väldigt mycket på det. Och så mitt i det extra jobb på både förskola och skola, massor att skriva, sökande efter tidigare forskning som gått seegt, en skrivarpartner som har tyckt att det känts ännu tyngre än jag, vilket har gjort att det känts lite som om jag draaar fram projektet och så en nära vän som blev ganska redigt sjuk.

Oh, så mycket gnäll! Men NU tror jag bestämt att det vänder lite! Samtidigt som hösten är precis på gränsen att övergå från makalöst vacker till.. det lite kalare mörkare slaget.
 På promenaden i går togs de här bilderna, visst är det väl fint! Jag älskar speglingar ;)
 Slottet... snart är träden kala...
 Det är fortfarande långt kvar på uppsatsen. Men igår tog vi ett seriöst beslut om syftet -vilket kan komma att justeras lite beroende på vad vår handledare har att säga, men vi vet i allafall var vi står. Vidare ringde sambon runt till en rad föräldrar och drar sig nu ingen ur har vi nästan tillräckligt många som sagt ja.
Och vännen mår bättre!
Så nu blir dagarna ljusare trots omställning till vintertid i helgen!
Det är himlans trevligt :)

2 kommentarer:

  1. Älskar också speglingar ;))

    Och det bästa med att saker går segt, är att det alltid blir bättre.

    SvaraRadera
  2. Malin; Ja, det var ju så sant. Och jag tycker egentligen att det är lite roligt att skriva också. Men just det här, när vi snart är klara och det liksom står ett annat liv runt hörnet... :)

    SvaraRadera