torsdag 27 oktober 2011

Lycka är...

...när man kommer hem från den allra första intervjun, den till c-uppsatsen, och möts i dörren av sambon som lagar köttfärssoppa och har köpt en bukett rosor ♥
Intervjun då? Jo, det gick helt okej. Det var en supertrevlig intervjuperson, men eftersom allt är väldigt konfidentiellt får jag förstås inte yppa något alls här. Jag har gjort en hel punktlista åt mig själv, som ska tänkas på inför nästa intervju. Bli bättre på att fånga upp saker som sägs och be om en utveckling av dem framför allt.

För övrigt är det förskola i dagarna tre. Igår var jag hos de stora barnen. Fick med mig ett helt gäng på min strumpmonsteridé, och tänker att åh, hoppas att jag hamnar i en grupp med så stora barn så småningom... så himla mycket det finns att göra!
I dag är det jobb halv åtta till två hos treåringarna.
Tjolahopp i höstrusket!

5 kommentarer:

  1. Vilka härlig höstbilder du har tagit! och vilken gullig sambo :) så ska det vara.
    Oj vad fullt upp du har, lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina färgglada rosor! Så gulligt av honom!!!

    SvaraRadera
  3. Det märks att du gillar hösten :) Jag har funderat på det du skrev i inlägget om Tonåringar och alkohol, att det refereras till någon ospecificerad forskning. Jag vet nog vilken det är: Ulla Marklund: Droger och påverkan Göteborgs universitet. Jag tror dessutom att det finns utländsk forskning som pekar på samma resultat.

    SvaraRadera
  4. Matte; Ja, det är rätt fullt upp, men det är få saker som tar mycket tid :)
    Och hösten är väldigt tacksam att fota!

    Kattalena; Jag blev verkligen jätteglad!

    Lena; Jag gillar alla årstider. Men vad bra att du visste vilken forskning det handlade om! Det är så lätt annars, att människor skriver "forskningen" när det i själva verket grundar sig på tro och tyckande som spridits.

    SvaraRadera
  5. Vad för spännande strumpmonster idé är det du har? :) Lät kul.

    SvaraRadera